سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان ترویج فرهنگ عاشورا را دنبال کند

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امید است که در روزهای باقیمانده تا پایان ماه صفر برای توسعه و ترویج فرهنگ عاشورا شاهد اقدامات اساسی در شهر باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه شیعیان با عشق امام حسین (ع) متولد شده و با عشق ایشان به دنیای باقی رحلت می‌کنند، اظهار کرد: شیعیان آن حضرت در هر زمانی به نوعی یاد و خاطره قیام آن امام معصوم را زنده نگهداشته و در سوگواری حضرت اباعبدالله و خاندان و یاران باوفایش از هیچ کوششی فروگذار نکردند.

وی افزود: در این شرایط که به علت شیوع بیماری کرونا برگزاری مجالس عزای امام حسین (ع) با محدودیت مواجه شده باید همگان بر احیای آن در قلب و اندیشیدن خود و به فهم فلسفه و ابعاد قیام آن حضرت اهتمام کنند.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از تلاش‌های امنای مساجد، هیئت‌های مذهبی و مدیریت شهری اصفهان در ایجاد فضای مناسب ایام سوگواری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تصریح کرد: جا دارد در ایامی که متعلق به امام حسین (ع) است همه ما به‌ویژه هیئت‌های مذهبی با تمام توان خود در فکر کمک به هم نوعان و دستگیری از آسیب دیدگان ناشی از شیوع بیماری کرونا براساس سیره امامان معصوم باشیم.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان حرکت‌هایی نو و جذاب برای توسعه و ترویج فرهنگ عاشورا انجام دهد و امید است که در روزهای باقیمانده تا پایان ماه صفر در این خصوص شاهد اقدامات اساسی باشیم.

کد خبر 440529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.