مشکل ساختاری و مدیریتی سازمان طراحی رفع شود

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تغییر ساختار سازمان طراحی به اداره کل طراحی گفت: از نظر قانونی و منطقی یک نهاد می‌تواند همه فرایندهای تهیه، تدوین و تصویب یک طرح را رأساً انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: با تصمیم اخیر مدیریت شهری اصفهان، سازمان طراحی از نظر فرمی تبدیل به اداره کل طراحی شده و زیر مجموعه شهردار قرار گرفته است و از طرف دیگر این اداره مسئول تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها در تمام مراحل است.

وی افزود: این اقدام در حالی رخ داده که شهردار اصفهان زمان لازم برای نظارت کامل به فرآیند تهیه و تصویب طرح‌ها را ندارد و به نظر می‌رسد از نظر قانونی و منطقی یک نهاد می‌تواند همه فرایندهای تهیه، تدوین و تصویب یک موضوع را رأساً انجام دهد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از زمان اجرای این تصمیم مدیریت شهری، در بسیاری از مواردی که طرحی تهیه شده، معاونت معماری و شهرسازی از آن ابراز بی اطلاعی کرده و در مواردی نیز اداره کل طراحی به تصمیمات اتخاذ شده در حوزه معماری و شهرسازی اعتراض می‌کند که این موارد ناشی از نبود تبیین صحیح ارتباط این دو حوزه است.

وی ادامه داد: حتی اگر چارت سازمانی ارسالی از وزارت کشور باعث اتخاذ چنین تصمیماتی شده، بهتر است شهردار اصفهان با تفویض اختیارات خود به حوزه مرتبط، این مشکل را مدیریت کند.

طغیانی خاطرنشان کرد: شنیده‌ها حاکی است که احتمالاً این تفویض اختیار به حوزه معاونت معماری و شهرسازی در فازهای صفر و یک و حوزه معاونت عمران در فاز دو انجام شود که اینگونه تفویض اختیار نیز خود می‌تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد زیرا به طور کلی جداسازی فاز یک و فاز دو در پروژه‌های عمرانی در حوزه معماری و شهرسازی نیز از اختراعات جدید در مدیریت شهری اصفهان است.

وی از شهردار اصفهان درخواست کرد با اخذ نظر متخصصان بیرون از مدیریت شهری تصمیمی دقیق و کارشناسی گرفته تا از اتلاف وقت و منابع انسانی و مالی جلوگیری شود.

کد خبر 440527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.