خدادی: مکتب قاسم سلیمانی غفلت‌ها را از جامعه دور کرد

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مکتب حاج قاسم و راه او یکبار دیگر ما را به خودمان برگرداند و غفلت‌ها را از جامعه ما دور کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خدادی در مراسم رونمایی از "مستند ۱۴ سال، ۳۳ روز" گفت: خون حاج قاسم ثابت کرد که روح حسینی در این کشور زنده است؛ مردم به درخواست کسی به خیابان‌ها نیامدند تا واکنشی به شهادت حاج قاسم نشان بدهند. مردم به خواست خودشان و به باور خودشان به خیابان‌ها آمدند. بیشترین حملات رسانه‌ای در طی ۲۰ سال اخیر علیه حاج قاسم سلیمانی بود. بالاترین تخریب‌ها و پرحجم‌ترین تهمت‌ها را علیه او به کار بردند اما جواب مردم ایران شگفتی در تاریخ ایجاد کرد.

وی افزود: پنج کشور دنیا دارای اتاق خبر ۲۴ ساعته به زبان فارسی هستند که وظیفه آنها تولید اطلاعات برای اثبات ناتوانی مردم ایران است. حتماً اطلاع دارید که جدیدترین، قوی‌ترین و بالاترین امکانات رسانه‌ای در بالاترین دسترسی‌ها را فراهم کردند که به خانه هر ایرانی بروند و به هر فرد ایرانی بگویند که تو اشتباه می‌کنی می‌خواهی مستقل باشی، اشتباه می‌کنی می‌خواهی خودکفا باشی و اشتباه می‌کنی که می‌خواهی معرفت داشته باشی. اگرچه مردم ما در ماجرای شهادت حاج قاسم به آنان پاسخ خوبی دادند.

خدادی افزود: من تاکنون نشنیده‌ایم که تشییع پیکر فردی نظامی این جور غافلگیرانه، پرحجم و دلسوزانه باشد. شما دل را در مراسم می‌دیدید، حضور فیزیکی افراد را نمی‌دیدید بلکه روح آدم‌ها را می‌دیدید. دل حاج قاسم برای مردم ما پر می‌کشید و پاسخش را قلب‌های تپنده مردم داد که قدرشناس مکتب حاج قاسم بودند.

گمشده امروز بشر، معرفت است

عاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: واقعیت این است که گمشده امروز بشر، معرفت است و قدرت بشر هم در معرفت است، در جایی موفق عمل کرده ایم که به معرفت روی آورده ایم.

وی خطاب به تهیه کنندگان مستند ۱۴ سال ۳۳ روز گفت: آنچه که شما انجام دادید عبادت، ریشه‌اش معرفت و نتیجه‌اش برکت بوده است. هر کسی که در این راه قدم برداشته انتخاب معرفتی داشته است. باید دقت داشت که دنیای امروز، دنیای جنگ با معرفت است، دنیای امروز، تمام قدرت، ثروت و ظرفیتش را به خدمت مقابله با معرفت به کار گرفته است چرا که اساساً معرفت نسخه حذف تمام ظلم‌ها، بدی‌ها و تصاویری است که به صورت تقلبی خودشان را الگوی انسانیت نشان دادند.

مقایسه جنگ ۳۳ روزه با دفاع مقدس و جنگ با داعش

معاون وزیر فرهنگ با اشاره به جنگ ۳۳ روزه گفت: خدا این فرصت را به ما رسانه‌ها و خبرنگارها داده است که صدای مظلومان باشیم و هر آن چیزی که دیگران نمی‌بینند را نشان بدهیم. من برای جنگ ۳۳ روزه دو مشابه دیگر دارم، یکی هشت سال دفاع مقدس و دیگری جنگ با داعش است. در هر سه ظالم و مظلوم حجم امکانات، قدرت و ثروتشان با هم برابری نمی‌کرد. در هر سه جنگ پیش‌بینی اولیه شکست صددرصدی مظلوم و برد صددرصدی ظالم بود.

وی افزود: در هر سه جنگ، اساساً برابری وجود نداشت و نسبتی بین دو جبهه وجود داشت و نتیجه هر سه جنگ ناباورانه و غیرقابل تصور بود و هیچکس فکرش را نمی‌کرد اما آنجایی که وعده الهی است، قدرت خداوند است و خون حسین وجود دارد، قطعاً نتیجه مشخص است چرا که اساساً خون امام حسین (ع) بعد از هزار و ۴۰۰ سال به دلیل همین صداقت و معرفت ماندگار شده است. اگر معرفت ما حسینی شود به عاقبت می‌رسیم. آنچه که در محیط بین‌الملل اثبات شده است، صدای معرفت منطقه ماست که به محور مقاومت شهرت یافته است.

خبرنگاران، سربازان گمنام هستند

خدادی درخصوص تولید مستند ۱۴ سال، ۳۳ روز گفت: خوشحالم که امروز سه مجاهد بی‌نام را در اینجا داریم. من همیشه به خبرنگاران سربازان گمنام می‌گویم چرا که تلاش می‌کنند تا دیگران دیده شوند اما خودشان اصولاً هیچ گاه دیده نمی‌شوند چرا که انتخاب‌شان دیده نشدن است. زیاد لبنان رفته‌ام و حتی فرصت ملاقات با سیدحسن نصرالله را هم داشته‌ام. آنچه که امروز حتماً باید از آن یاد کنیم شهید قاسم سلیمانی است. حتماً باید از مقام معظم رهبری نام ببریم که اساساً فرهنگ مقاومت را زنده کرد. حتماً باید نام امام خمینی را ببریم که مکتب ایشان نهضت مقاومت را به وجود آورد.

در تکثیر رسانه موفقیم اما در تولید محتوا ضعیف هستیم

وی تاکید کرد: در رسانه‌ها اشکال اول ما این است که در تولید محتوا ضعیفیم و بیشتر در تکثیر رسانه‌ها موفق بودیم. یکی از نکاتی که همواره بدان تاکید دارم هم افزایی رسانه‌ای است. خوشحالم که در اینجا این هم‌افزایی صورت گرفت. ظرفیت شبکه یک سیما به همراه خبرگزاری تسنیم و فرهنگسرای رسانه برای تولید این کار در کنار هم قرار گرفت.

مدیرعامل اسبق ایرنا گفت: ما به عنوان معاونت مطبوعاتی برای فراهم کردن این بستر همکاری آماده‌ایم. ما اساساً در جنگی نابرابر قرار گرفته‌ایم. جنگ ۳۳ روزه، ۳۳ روز بود اما قرن‌هاست که در جنگ با جهل هستیم. سالهاست که در مسیر تهاجم ناجوانمردانه میلیاردها هزینه مالی دشمنان قرار گرفته‌ایم. هدف آنان تسلیم کردن ما و اثبات ناکارآمدی نظام دینی، فرهنگ شیعی و مکتب حسینی است.

جنگ ۳۳ روزه را بهتر بشناسیم

خدادی در پایان گفت: به نظرم ایام خوبی را برای رونمایی این مستند انتخاب کردید. در جنگ ۳۳ روزه حق بر باطل پیروز شد؛ به نظرم نتوانستیم ابعاد جنگ ۳۳ روزه را بشناسیم و متوجه نشدیم که چه آغاز پرحجمی را اسرائیلی‌ها داشتند و در نهایت با چه پایان ذلیلانه‌ای از جنگ بیرون رفتند. هنوز هم دیر نشده است، به نظرم شناخت جنگ ۳۳ روزه شناخت یکی از معادلات پیچیده در منطقه ماست.

در پایان این مراسم از سه خبرنگار حاضر در این مستند، رضا برجی، ابراهیم شکوری و مجید کلهر تقدیر شد. همچنین از سه تن از عوامل ساخت این مستند آقایان محمدرضا کشت‌دار، امیرمحمد فرزانده و حسین ذزفولی تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 440509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.