توسعه همه‌جانبه دلند در ۲ سال گذشته

شهردار دلند با اشاره به اقدامات شده در شهرداری این شهر گفت که بودجه آن در دو سال گذشته به اندازه ۲۰ سال قبل از آن بوده است.

به گزارش ایمنا، رضا سلطانی اظهار کرد: در ۲۰ سال گذشته شهرداری هر ساله ۹۰ میلیون تومان افزایش اعتبار داشته که مجموع این رقم در این مدت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است. این در حالی بوده که فقط در سال ۹۶ بودجه شهرداری ۶۰۰ میلیون تومان اضافه شد و در دو سال اخیر بودجه ما به حد ۲۰ سال گذشته رشد داشته و اکنون این رقم به چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه در شهر دلند ۶۹ کوچه و خیابان وجود دارد، افزود: در طول ۲۰ سال قبل، فقط ۳۹ خیابان زیرسازی شده بود که در این دوره، تقریباً در عرض هشت ماه زیرسازی ۳۰ خیابان انجام شد. بیش از ۳۰ الی ۴۰ درصد خیابان‌های دلند بن‌بست بود که برخی از این خیابان‌ها زیرسازی، تعریض و به هم متصل شد.

شهردار دلند ادامه داد: در این زیرسازی‌ها، چهار هزار و ۵۰۰ متر جدول‌کشی شد و پنج هزار تن نیز از محل اعتبارات استانی تملک و دارایی، آسفالت‌ریزی صورت گرفت در حال حاضر در هیچ‌یک از خیابان‌های بالای سه خانوار این شهر نیاز به آسفالت نداریم در حال حاضر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در اطراف شهر در حال جدول‌کشی هستیم.

سلطانی با اشاره به کمبودها و بدهی‌های شهرداری دلند در زمان تصدی خود به‌عنوان شهردار، تصریح کرد: کل موجودی شهرداری در زمانی که به‌عنوان شهردار دلند انتخاب شدم، ۳۰ هزار تومان با دو ماه و نیم حقوق معوقه کارمندان و دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بدهی بود.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری دلند به دلیل آنکه کارکنان خود را بیمه مسئولیت نکرده بود، در سال‌های ۸۴ و ۸۷ در دو حادثه اتفاق افتاده ملزم به پرداخت دو دیه جمعاً به ارزش حدوداً ۷۵۰ میلیون تومان شد.

شهردار دلند گفت: با گودبرداری‌هایی که سال‌های گذشته در کانال عبور آب قنات شهر انجام می‌شد، عرض این کانال به یک متر و ارتفاع آن را به پنج متر رسیده بود که با اجرای ۳۳۰ متر جدول‌کشی، مشکل جاری شدن آب فاضلاب در سطح شهر برطرف شد.

سلطانی با اشاره به زیرسازی رودخانه این شهر، گفت: با هزینه دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای جلوگیری از خطرات سیل و آب‌های سطحی، ابتدا تا انتهای رودخانه شهر را زیرسازی و سنگ‌چین شد.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان شهرداری دلند در وضعیت نامناسبی قرار داشت که در این رابطه ۶۰ میلیون تومان برای مرمت بنا و ۳۵ میلیون تومان نیز بابت تأمین تجهیزات اعم از میز و صندلی برای کارکنان و ارباب‌رجوع هزینه شده است.

شهردار دلند افزود: برای آتش‌نشانی دلند نیز که کارکنان آن پیش از این در محل نامناسبی مستقر بودند، با اعتبار یکصد میلیون تومان، ساختمانی در مجاورت شهرداری با تجهیزات کامل احداث شد.

وی خاطرنشان کرد: از طریق فروش ماشین‌آلات شهرداری، از سازمان شهرداری‌ها سه ماشین لودر، آتش‌نشانی و یک پژو پارس خریداری شد که ارزش ریالی آنها اکنون حدود ۲۰ میلیارد ریال است.

منبع: ایسنا

کد خبر 440507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.