بازدید ایمنی‌سنجی آتش‌نشانی از یکصد هیئت عزاداری و تکایای شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از انجام بازدیدهای ایمنی‌سنجی از هیئت‌ها و تکایا توسط کارشناسان خبر داد و گفت: از آغاز ماه محرم تاکنون از این مکان ها بیش از یکصد بازدید ایمنی‌سنجی شده است.

آتشپاد محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان آتش نشانی همچون سال‌های گذشته همزمان با آغاز فعالیت‌های هیئت‌ها و تکایا اقدام به بازدید ایمنی‌سنجی از فضای داخلی این مکان‌ها، امکانات و تجهیزات داخلی آن کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده به هیئت‌ها، سازمان آتش نشانی در صورت درخواست متولیان هیئت برای بازدید ایمنی‌سنجی و در اختیار قرار دادن کپسول‌های آتش نشانی به آنها خدمت رسانی خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای افزایش تامین ایمنی عزاداران حسینی اکیپ‌های عملیاتی این سازمان هر شب قبل و در حین برگزاری مراسم سوگواری از محل هیئت‌های میزبان بازدید می‌کنند.

وی ادامه داد: شب گذشته ۱۸ مورد بازدید و استقرار خودرو در نقاط پر جمعیت شهر توسط آتش نشانی انجام شده که این بازدیدها شامل بررسی محل استقرار خودرو، سیستم برق کشی، پایداری داربست‌ها، ترافیک مسیر، چیدمان خودروها، محل برپایی مراسم، محل صحیح نصب خاموش کننده‌های آتش نشانی و مواردی از این قبیل بوده است.

آتشپاد گلابی از برگزار کنندگان مجالس عزاداری درخواست کرد: تا با رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی همواره حفظ سلامت شهروندان را در اولویت قرار دهند.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد: از پارک خودرو روی پل‌ها، مقابل در منازل و محل‌هایی که ایجاد ترافیک می‌کند، خودداری کنند و در مجالس روضه که در فضای باز برگزار شده، شرکت کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکید کرد: هیئت‌های مذهبی هنگام حرکت در خیابان به محض شنیدن آژیر خودروهای آتش نشانی باید مسیر را باز کنند زیرا به صدا درآمدن آژیر خطر به معنای عزیمت برای امدادرسانی به مصدومان یک حادثه و نجات جان شهروندان است.

کد خبر 440468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.