بافت فرسوده سد راه توسعه فضای سبز در قم

معاون خدمات شهری شهردار قم با تأکید بر اینکه پنج پروژه نخست بوستان یک هزار هکتاری در دست اقدام است، گفت: این پروژه بزرگ یک نوار شرقی بوده که از جنوب شهر شروع و تا شمال شرقی شهر کشیده می‌شود، این باند ۱۰۰۰ هکتاری دارای هفت پروژه مهم است که امسال چهار مورد آن به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا، سید امیر سامع با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز شهری، اظهار کرد: در سال جاری چند بوستان زیبا و مجهز در محله‌های یک، پنج و هشت با مساحت ۳۰ تا ۴۰ هزار متر افتتاح می‌شود، البته این بوستان‌ها در حال حاضر فعال بوده، اما امیدواریم در دو سه ماه آینده با توجه به دستور شهردار بتوانیم بوستان‌ها را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه در محدوده منطقه پنج شهری نیز چندین بوستان افتتاح‌شده است، اضافه کرد: بوستان آفتاب یکی از بوستان‌های زیبا در مجاورت خیابان کلهری ایجاد شده و فاز دوم در دست اقدام است.

معاون خدمات شهری شهردار قم از افتتاح بوستان بانوان در منطقه یک خبر داد و افزود: بوستان بانوان در منطقه هشت نیز سال گذشته افتتاح و امسال فضای سبز آن کامل شد، امیدواریم خانواده‌ها و به‌ویژه بانوان از این فضا استفاده کنند، چراکه فضای سبز در نشاط روحی و روانی خانواده‌ها و تفریح کودکان و نوجوانان تأثیر خوبی دارد.

وی با تأکید بر اینکه پنج پروژه نخست بوستان ۱۰۰۰ هکتاری در دست اقدام است، یادآور شد: این پروژه بزرگ یک نوار شرقی بوده که از جنوب شهر شروع و تا شمال شرقی شهر کشیده می‌شود، این باند ۱۰۰۰ هکتاری دارای هفت پروژه مهم است که امسال چهار مورد آن به بهره‌برداری می‌رسد.

سامع در ادامه پیرامون فقدان بوستان در محدوده اطراف خیابان امام خمینی (ره) نیز گفت: طرح تفضیلی شهر کاربری‌ها را مشخص می‌کند که در چه محدوده‌ای، عرصه فضای سبز و آموزشی و مسکونی است، باید عرصه مناسب برای توسعه فضای سبز داشته باشیم، البته این محدوده بافت متراکم دارد و در برخی از فرعی‌ها فضای سبز وجود دارد، ولی فضای سبز که جوابگوی نیاز مردم باشد نداریم و باید عرصه مناسبی را برای فضای سبز پیش‌بینی کنیم.

وی اضافه کرد: در هر نقطه‌ای که امکان توسعه فضای سبز وجود ندارد سعی می‌شود در نزدیک‌ترین نقطه فضای سبزی را تملک کنیم تا بوستان‌هایی ایجاد شود، قطعاً در تملک‌های جدید به پراکندگی فضای سبز توجه می‌شود.

کد خبر 440459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.