دولت اجازه دهد رابطه با شهرداری ترمیم شود

رئیس شورای شهر تهران از رئیس جمهور و معاون اول وی خواست که اجازه دهند روابط بین دولت و شهرداری مستحکم شود و شهردار در جلسات هیئت دولت حاضر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی در پایان جلسه علنی امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پایان سال سوم، هر کمیسیون نزدیک به ۱۵ دقیقه تمام شرح فعالیت‌های شورا را مطرح کرد و همین گزارش جمع‌آوری می‌شود و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد. همچنین باید با انتخابات، هیئت رئیسه شکل می‌گرفت که با یک تغییر انجام شد و هیأت رئیسه به صورت قبل با یک تغییر انتخاب شد.

وی ادامه داد: ۲۰ نفر در جلسه حاضر بودند که آقای علیخانی به دلیل بیماری کرونا نتوانست حاضر شود. رئیس با ۱۸ رأی، نایب رئیس با ۱۶ رأی و منشی‌ها با ۱۲ و ۱۳ رأی انتخاب شدند.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره سخنان محمد جواد حق شناس که به او اجازه نامزدی داده نشده و دخالت از بیرون در صحن گفت: اقای حق شناس این لیاقت را داشتند که در انتخاب هیئت رئیسه شرکت کنند. فکر کنم ذهنیت جدی پیدا کردند که حضورشان باعث نبود وحدت شود و خودشان در این مورد تصمیم گرفتند. این جور کارها تصمیم گیری نیست توصیه است. این دخالت از بیرون نیست افراد در زندگی مشورت و حتی استخاره می‌کنند.

وی درباره برنامه‌هایش برای سال چهارم شورا گفت: همه اعضا و مجریان شهرداری بر این موضوع آگاهند که از کارها باید نتیجه بگیریم. شورای شهر این آمادگی را دارد که منطبق بر برنامه سوم برنامه اولویت محور داشته باشیم. بخشی از برنامه‌ها در حال اجراست و برپایی پاتوق امیرکبیر از همان‌ها بود و شهردار قول داده که اجرای مابقی پروژه‌ها را دنبال کنند. ما در آخر سال می‌توانیم بگوییم که چند برنامه تحقق محور به نتیجه رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین درباره حواشی مربوط به تابلوی میدان جمهوری اسلامی، گفت: در مورد میدان جمهوری اسلامی یک جنجال نادرستی علیه شورای شهر و شهرداری شد. از سال ۹۰ و ۹۱ در خیلی از تابلوهای شهر نام جمهوری اسلامی نوشته نشده است. معلوم نیست این جنجال چرا الان مطرح شده است. وقتی مطلب را وارد فضای مجازی و روزنامه می‌کنیم نباید دنبال مقصر باشیم باید دنبال علت باشیم. تابلوی فعلی را نمی‌دانیم چه کسی و در چه زمانی زده است.

وی درباره ارتباط دولت و بدنه مدیریت شهری اضافه کرد: یکی از وظایف هیئت رئیسه شوراست که رابطه میان دولت و شهرداری را مستحکم کند و من تلاش می‌کنم این رابطه شهرداری و دولت که خدشه دار شده مجدد درست شود و حناچی در جلسات دولت شرکت کند و از رییس جمهور و جهانگیری می‌خواهم که اجازه دهند این رابطه ترمیم شود.

کد خبر 440458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.