فرایند پرداخت مطالبات هنرمندان اصفهان اصلاح می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فرایندی که باعث تأخیر در پرداخت مطالبات هنرمندان می‌شد ارزیابی و مقرر شد از این پس به نوعی عمل شود که تلنبار شدن مطالبات دیگر تکرار نشود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مزروعی امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: یک ماه از تذکر به شهردار در خصوص لزوم پرداخت مطالبات معوقه هنرمندان می‌گذرد و در این مدت جلسه‌ای با سازمان فرهنگی شهرداری به اتفاق شهردار اصفهان و معاونت مالی و اقتصادی شهرداری برگزار شد.

وی افزود: فرایندی که در این خصوص باعث تأخیر در پرداخت‌ها شده ارزیابی و مقرر شد از این پس به نوعی عمل شود که تلنبار شدن مطالبات دیگر تکرار نشود.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه لازم است هنرمندان نیز این فضا را رصد کنند و اگر تأخیر غیرقابل مسامحه‌ای رخ داد، اعلام کنند تا مجدداً این امر را پیگیری کنیم، تصریح کرد: باید توجه داشت که شهرداری ناگزیر است کسورات قانونی پیش از پرداخت حق‌الزحمه هنرمندان را پرداخت کند بنابراین باید درباره میزان حق‌الزحمه این قشر تجدیدنظر شود تا بعد از اعمال کسورات، وجوه باقی مانده برای معیشت آنان کفایت کند.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایطی که شیوع کرونا بر چرخه اقتصاد هنر وارد کرده، در روزهای اخیر هنرمندان اصفهان در فضای مجازی پویشی را به راه انداخته و از مسئولان مختلف درخواست حمایت کرده‌اند، اضافه کرد: شورای شهر و شهرداری نیز مخاطب این مطالبات بوده‌اند که در این رابطه نیز ورود کرده و مقرر شد معاون فرهنگی در این رابطه اقدام کند.

مزروعی با تاکید بر اینکه تحقق حمایت عملی از هنرمندان را در حد وسع و توان مدیریت شهری دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: طرحی ارائه خواهد شد تا مصادیق حمایت از هنرمندان در آن ذکر شود که البته این حمایت‌ها به معنای کمک مالی بلاعوض نیست بلکه هنرمندان توقع دارند همچون دیگر صنوف و با رعایت موازین بهداشتی فعالیت خود را از سر گرفته و بی‌رونقی گذشته را جبران کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیتی که فضای مجازی در اختیار می‌گذارد چرخه تولید محصول و عرضه به مخاطب را تسهیل کرده و مجدداً راه‌اندازی می‌کند، اظهار کرد: در بودجه سال ۹۹ افزایش نزدیک به دو برابری اعتبارات فرهنگی را شاهد بوده‌ایم که با توجه به شیوع کرونا امکان جذب آن فراهم نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هزینه تولید محصول و برنامه‌ها به دلیل کاهش هزینه‌های فیزیکی حدود ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت که بدین سبب می‌توان تمرکز بیشتری بر تولید محصول و عرضه به مخاطب داشته و محصولی مطابق با ذائقه شهروندان با ایجاد فرصت برابر برای همه هنرمندان تولید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: خردادماه سال ۹۷ لایحه‌ای توسط شهرداری برای اعمال محدودیت تردد در معابر محدوده مرکزی شهر اصفهان چیزی شبیه به آنچه در تهران اجرا می‌شود، ارائه شد.

مزروعی با بیان اینکه در آن زمان با قیودی اجرای طرح تصویب شد اما به دلیل نقص در مصوبات شوراهای بالادستی، این مصوبه اجرا نشد، اظهار کرد: پس از آن لایحه‌ای مجدداً به شورا ارائه شد و شهرداری درخواست تجدید این طرح را مطرح کرد که این موضوع با حوادث آبانماه ۹۸ همزمان شد؛ پس از آنکه موضوع در کمیسیون تلفیق بررسی شد، صرف‌نظر از در نظر گرفتن ضرورت اجرای این طرح، شورای شهر به این تصمیم رسید که زمان مناسبی برای اجرای طرح ترافیک در اصفهان نیست.

وی با بیان اینکه دلیل این مخالفت بار مالی طرح و نبود اقتضائات لازم برای پذیرش اجتماعی اجرای طرح بود، افزود: اخیراً شهرداری مدعی لزوم اجرای طرح ترافیک شده و بدون مصوبه و مجوز شورای شهر شنیده‌ها حاکی از آغاز فرایند اجرای مناقصات در این خصوص است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حال این سوالات مطرح می‌شود که اگر مصوبه سال ۹۷ قابل اجرا بود چرا لایحه جدید ارائه شد؟ و با توجه به مخالفت صریح کمیسیون تلفیق، چرا بدون در جریان قرار دادن شورا قصد اجرای طرح را دارند؟

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط اجتماعی از آبانماه ۹۸ نه تنها به سمت اصلاح پیش نرفته بلکه تشدید نیز شده، مضاف بر آن به دلیل عملیات عمرانی متروی اصفهان در محدوده مرکزی شهر، اجرای طرح باعث بهم ریختگی ترافیکی در این محدوده می‌شود بنابراین شهردار اصفهان باید این موضوع را در نظر بگیرد.

کد خبر 440457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.