لزوم توجه به بهبود ارائه فروش الکترونیکی و غیرحضوری در فروشگاه شهروند

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در خصوص توجه به بهبود ارائه فروش الکترونیکی و غیرحضوری در فروشگاه شهروند تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی در جلسه امروز شورای شهر تهران اظهار کرد: شیوع همه گیری ویروس کرونا به عنوان یک تهدید سلامت آحاد شهروندان، لزوم تغییر در روند سنتی ارائه خدمات شهرداری‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته را بیش از پیش عیان کرد.

وی افزود: بدون شک اگر شهرداری‌ها هوشمند سازی خدمات و تعاملات مالی و صدور مجوز را به بهانه‌های مختلف نادیده نمی‌گرفتند این روزها نه تنها تحقق منابع و درآمدها چالش عمده مدیریت شهری نبود، بلکه با استفاده از فرصت فراهم شده در ارائه خدمات غیر حضوری، هوشمند و الکترونیکی می‌توانستند رضایت شهروندان را در سایه ارائه خدمات پایدار بدون نیاز به مراجعه جلب کنند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تصریح کرد: در حالی که ارائه خدمات فروشگاه‌های اینترنتی به علت نیاز به رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این شرایط مورد اقبال عموم قرار گرفته است، اما فروشگاه‌های شهروند با ظرفیت بالای نیروی انسانی و فروشگاهی از گوی رقابت بسیار عقب مانده‌اند!

فراهانی گفت: این دردی است که سایر فروشگاه‌ها و مراکز ارائه خدمات وابسته به بخش عمومی نیز گرفتار آن هستند، ظاهراً مدیریت تصدی گرا، غیر اقتصادی و خرید تضمینی در سایه کالابرگ‌های عرضه شده به کارکنان، این فروشگاه‌ها را از تلاش برای رقابت و کسب سهم بازار بیشتر و جلب رضایت مشتریان بی نیاز کرده است.

وی ادامه داد: متأسفانه ظرفیت ارائه فروش الکترونیکی و غیر حضوری در فروشگاه شهروند به صورت جدی مورد توجه قرار نگرفته است و درگاه فروشگاه الکترونیک این مراکز به صورت ابتدایی طراحی و مدیریت می‌شود به ویژه اگر سری به سامانه فروشگاه مجازی شهروند بزنید با سایتی شلوغ، ضعیف، که قالب کالاهای آن با پیام “تمام شد” به مشتریان عرضه شده مواجه می‌شوید.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد: ارائه خدمات و محصولات از طریق درگاه‌های فروش الکترونیکی و غیرحضوری فروشگاه شهروند، با صرفه اقتصادی و کیفیت مطلوب حق شهروندان عزیزی است که برای صیانت از سلامت خویش و حفظ فاصله اجتماعی تمایل دارند تا به صورت غیر حضوری و الکترونیکی خرید کنند.

فراهانی افزود: با عنایت به اهمیت این مسئله اینجانب به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم توجه به بهبود ارائه فروش الکترونیکی و غیر حضوری در فروشگاه شهروند» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم و انتظار دارم با استفاده از ظرفیت عرضه بر بستر کسب و کارهای نوپای موفق، زمینه عرضه و ارائه کالاهای فروشگاه شهروند بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 440420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.