تنها یک مصوبه سال سوم شورا به هیئت حل اختلاف ارجاع شد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از میان ۲۵۱ مصوبه در سال سوم شورای پنجم، تنها یک مصوبه به هیئت حل اختلاف ارجاع شده که نشان از تعامل بالای شورای شهر و فرمانداری اصفهان دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: لوایح مصوب شورای شهر در کمیته انطباق بحث و بررسی می‌شود و در سال گذشته شاهد افزایش تعامل و ارتباط میان شورا و فرمانداری بودیم که امید است این امر بستری مناسب برای خدمت‌رسانی به مردم را فراهم کند.

وی افزود: شورای شهر اصفهان در سال سوم دوره پنجم ۲۵۱ مصوبه داشته که ۱۶ مورد آن مورد اعتراض بوده است؛ از این میان ۱۳ مصوبه با پاسخ شورا رفع ابهام شده است، در دو مورد با اعتراض فرمانداری مصوبه باطل شده و یک مصوبه نیز به هیئت حل اختلاف ارجاع شده که نشان از تعامل بالای شورای شهر و فرمانداری اصفهان دارد.

نیروی انتظامی پاسخگوی تخصیص ۲۰ میلیارد تومانی شهرداری باشد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اقدام شهرداری اصفهان برای اجرایی شدن ماده ۱۰۸ قانون توسعه ششم و انعقاد تفاهم‌نامه با نیروی انتظامی، تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به پلیس راهور کمک شد، اما نشانه‌ای از تغییر در شهر در سایه این تفاهم‌نامه مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی باید در این رابطه اقدامات پررنگ‌تری را انجام می‌داد تا تسهیلات رفت و آمد در شهر را شاهد باشیم بنابراین از فرمانده انتظامی استان و فرمانده پلیس راهور می‌خواهم به این موضوع ورود جدی کنند زیرا مردم از ما مطالبه می‌کنند و باید بتوانیم پاسخگوی هزینه‌ای که شده باشیم.

نصراصفهانی با تاکید بر افزایش سرعت پاسخگویی دفاتر پیشخوان، خاطرنشان کرد: حمایت از این دفاتر به شرطی محقق خواهد شد که برای کاهش زمان ارائه خدمات تلاش کرده و شرایط را برای استفاده مردم تسهیل کنند اما هنوز این موضوع محقق نشده است.

معاونت شهرسازی درباره تفاهم با تعاونی ذوب‌آهن به شورا گزارش دهد

وی اظهار کرد: حدود ۱۲ سال است زمینی در منطقه ۱۳، در اختیار شهرداری قرار گرفته و تصمیمات متعددی برای آن اتخاذ شده اما به دلیل محدودیت‌ها همچنان تصمیمات در این زمینه اجرا نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در این خصوص با تعاونی ذوب آهن هم‌اندیشی و یکصد هزار متر مربع زیربنا برای این پروژه در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: علی رغم این تفاهم، در این محدوده به فضای سبز تعرضی شده که لازم است آخرین تصمیمات بر اساس ضوابط شهرسازی در صحن علنی شورای شهر گزارش شود.

مسئولان از تضییع حقوق مردم جلوگیری کنند

وی با تاکید بر لزوم فهم و درک مناسب از اهداف نهضت امام حسین (ع)، اضافه کرد: شفاعت امام حسین (ع) همراه کسانی خواهد بود که منش و روش ایشان به‌ویژه اخلاق و ایثار آن حضرت را سرلوحه خود قرار می‌دهند.

نصراصفهانی با تاکید بر لزوم جلوگیری از تضییع حق مادی و حیثیتی مردم توسط مسئولان، گفت: حق‌الناس آنقدر دارای اهمیت است که شب عاشورا امام حسین (ع) بر آن تاکید کرده و به یاران خود می‌گویند "هرکس حق‌الناسی به عهده دارد صحنه کربلا را ترک کرده و حق‌الناسی که به عهده دارد را بپردازد."

لزوم تکریم ارباب رجوع در ادارات دولتی

وی با تبریک روز پزشک و هفته دولت، تصریح کرد: امیدواریم در این شرایط سخت و دشوار همه کارکنان دولت بتوانند در امور مردم گره‌گشایی کرده و با برخورد خوب و تعامل سازنده، از مردم دلجویی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: باید تکریم ارباب رجوع در ادارات ساری و جاری باشد و مردم را ولی نعمت خود بدانیم.

کد خبر 440407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.