تبلور هنر نمایشی عاشورا در تجسم عشق

مجموعه کلیپ "تجسم عشق" به روایت ابراهیم مرادی در قالب هنرهای عاشورایی ویژه دهه اول محرم در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود.

به گزارش ایمنا، ابراهیم مرادی، کارگردان مجموعه کلیپ‌های "تجسم عشق" در این خصوص گفت: محرم امسال با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و برگزاری مراسم عزاداری محرم با محدودیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بر تولید محتوای هنری در قالب طرحی با عنوان "تجسم عشق" با موضوع محرم و عاشورا در قاب هنر ویژه فضای مجازی تصمیم گرفتیم.

وی افزود: این طرح در همین راستا در قالب ۱۰ کلیپ یک دقیقه‌ای تولید شده که امکان انتشار گسترده در شبکه‌های اجتماعی را داشته باشد و مخاطب بتواند در هر شرایطی آنها را مشاهده کند.

مرادی با اشاره به اسم این مجموعه کلیپ، تصریح کرد: علت این نامگذاری دستمایه قراردادن هنرهای سنتی اصفهان است که هنرمندانی از جمله نرگس یعقوب زاده، کریم امیدی، حمید رضا امینی، استاد محسن بهارزاده، استاد کیقباد بذرافشان، امیر حسین فرزین، مرجان جمشیدی، محمود عموسلطانی، استاد جواد عباد و حامد نصیری آثاری را با مضامین عاشورایی تولید کرده‌اند.

کارگردان مجموعه کلیپ "تجسم عشق" ادامه داد: نمایش اثر هنری عاشورایی با مضمون محرم و آشناکردن مخاطبان با ۱۰ هنر سنتی اصفهان شامل هنر فرش، طلاکوبی، دوخت پرچم دوزی، خطاطی، مشبک کاری، حجاری، نقاشی، قلمزنی، قلمکاری و میناکاری از جمله اهداف تولید این کلیپ‌ها بوده است.

مرادی گفت: این مجموعه کلیپ که با صداگذاری‌ها و افکت‌های مناسب محرم مانند صدای طبل، سنچ، اسب و آب جان بخشی شده است، در دهه نخست محرم در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود.

گفتنی است؛ مجموعه کلیپ "تجسم عشق" به مناسبت ماه محرم به سفارش معاونت فرهنگی هنری شهرداری اصفهان و دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تهیه شده است.

کد خبر 440399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.