آخرین وضعیت ساماندهی معلمان برای ورود به سال تحصیلی جدید

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام آخرین وضعیت ساماندهی نیروی انسانی برای ورود به سال تحصیلی جدید، از برگزاری مانور شروع سال تحصیلی به صورت مجازی با استان‌ها در شهریور و قبل ازآغاز سال تحصیلی خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی الهیار ترکمن، به نقل از وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: نیاز به نیروی انسانی برای سال تحصیلی پیش رو، پیش بینی و محاسبه شده است.

وی افزود: با همان مدل و بسته‌ای که سال قبل دنبال می‌کردیم، اعم از حق‌التدریس نیروی رسمی و پیمانی، حق التدریس آزاد، خرید خدمت، حق التدریس شاغلین و سرباز معلم، نیازها را برطرف می‌کنیم. در برخی موارد نیز مجوز داریم که از نیروهای در آستانه بازنشستگی در قالب استمرار خدمت استفاده کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در ماه گذشته، توزیع استانی نیروی انسانی انجام و تفاهم نامه‌های سنواتی توزیع نیروی انسانی با همه استان‌ها نهایی و ابلاغ شده است گفت: یک مرتبه مانور شروع سال تحصیلی را به صورت مجازی با استان‌ها انجام دادیم و یک مرتبه دیگر هم در شهریور و قبل از شروع سال تحصیلی انجام می‌دهیم که از لحاظ توزیع نیرو و اطمینان از اینکه در ابتدای سال هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود مشکلی نداشته باشیم.

الهیار درباره تعداد بازنشستگان امسال گفت: امسال تعداد افراد مشمول بازنشستگی که وارد سامانه بازنشستگی می‌شوند ۴۷ هزار نفر هستند که تعدادی به استناد ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری امکان استمرار خدمت دارند.

وی ادامه داد: از طریق استان‌ها در حال پیگیری هستیم تا تعداد همکارانی که امکان ادامه خدمت دارند را به ما اعلام کنند. تا بیستم شهریور ماه می‌توانیم تعداد بازنشستگان قطعی را اعلام کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا طرح معلم تمام وقت و ثبت نام از متقاضیان سال تحصیلی پیش رو نیز ادامه می‌یابد؟ گفت: طرح معلم تمام وقت با توجه به برقراری فوق العاده ویژه خرداد ماه دیگر از کاربرد خارج شده است.

کد خبر 440392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.