پی اس جی - بایرن مونیخ؛ آیا پول خوشبختی می آورد؟

امشب (یک شنبه) دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا میان دو تیم بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن برگزار خواهد شد تا تکلیف قهرمان این دوره از رقابت‌ها مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیگ قهرمانان اروپا دقیقاً همان رقابتی است که نمی‌شود هیچ‌گاه نتایج آن را پیش‌بینی کند. دیدارهایی حساس و تنگاتنگ که گاه سرنوشت پیروز آن با کوچک‌ترین اختلاف‌ها مشخص می‌شود.

اما این فصل رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با همه فصل‌های پیشین متفاوت بود. شیوع گسترده و جهانی ویروس کرونا باعث شد تا نه تنها این رقابت‌ها برای مدت طولانی به تعویق بیفتد، بلکه حتی شکل برگزاری ادامه این دیدارها نیز متفاوت باشد و تیم‌های متعددی احتمالاً به سبب این اتفاق ضرر کردند.

در حالی‌ که تیم‌های بزرگ و مدعی زیادی همچون منچسترسیتی، بارسلونا، لیورپول، اتلتیکو مادرید، یوونتوس و رئال مادرید پیش از رسیدن به مرحله نهایی از دور رقابت‌ها کنار رفتند، اما پاریسی‌ها و بایرنی‌ها موفق شدند با اقتدار کامل به فینال برسند تا یکی از حساس‌ترین فینال‌های چند فصل اخیر را برگزار کنند.

هرچند باید اشاره کرد که این فینال با فینال‌های قبلی نه تنها در رابطه با موارد ذکر شده، بلکه از نظر بررسی دو باشگاه صعود کرده به مرحله نهایی متفاوت است؛ چراکه برای اولین بار است که پاریسی‌ها جواز حضور در مرحله نهایی این رقابت‌ها را کسب کرده‌اند.

شاید یک دهه پیش نمی‌شد تصور کرد که زمانی پاریس سن ژرمن به جایگاه کنونی خود برسد، اما حالا این تیم فرانسوی موفق شده پس از هزینه‌کردهای هنگفت خودش را به فینال برساند تا شاید نشان دهد می‌توان با پول حتی افتخار را خرید!

اما در آن‌ سوی میدان همه‌ چیز متفاوت است. حضور در فینال برای بایرن به‌ هیچ‌ عنوان اتفاق تازه‌ای نیست و باواریایی ها پیش‌ از این نیز ۱۱ بار در مرحله نهایی این رقابت‌ها حاضر شده‌اند که در پنج فینال نیز به قهرمانی دست‌یافته‌اند.


ستارگان کلیدی این مسابقه

بدون شک هر دو تیم ستارگان بسیاری را در ترکیب خود برای دیدار نهایی جای داده‌اند، اما بازیکنانی هستند که بدون شک حضور آن‌ها قرار است سرنوشت بازی را تغییر دهد.

برای آلمانی‌ها، حضور توماس مولر در فصل جاری اتفاقی بسیار مثبت بود. این ستاره باتجربه که در ابتدای فصل نزدیک بود از بایرن جدا شود، به هر ترتیب در این تیم ماند و یک فصل بی‌نظیر را پشت سر گذاشت، به‌طوری‌که می‌توان گفت در حال حاضر بهترین بازیکن بایرنی‌ها قطعاً مولر است که می‌تواند در این دیدار نیز تفاوت‌ها را رقم بزند.

امکان ندارد که نیمار در یک مسابقه حضور داشته باشد و کسی از خطراتی که او روی دروازه حریف ایجاد می‌کند حرفی نزند. ستاره گران‌قیمت پاریسی‌ها که رکورد نقل و انتقالات جهان را جابجا کرد، اگرچه در برخی از مسابقات نتوانسته انتظارات را برآورده کند، اما هر فوتبال دوستی می‌داند که نیمار آنقدر توانمند است که نمی‌شود او را به حال خودش گذاشت و بعید نیست که او در این دیدار هم یک بار دیگر، از هیچ یک موقعیت گل طلایی بسازد!

ماشین‌های گلزنی

به ثمر رساندن ۵۵ گل در ۴۶ بازی آماری است که لواندوفسکی در این فصل رقابت‌ها به ثبت رسانده و بدون شک او را تبدیل به خطرناک‌ترین بازیکن دنیا در خط حمله کرده است. وی تنها دو گل با رکورد افسانه‌ای رونالدو در سال ۲۰۱۳ در رقابت‌های اروپایی فاصله دارد که ممکن است این رکورد در دیدار نهایی شکسته شود.

برای پاریسی‌ها نیز نقش اول گلزنی را کیلیان ام باپه ایفا خواهد کرد. البته او قطعاً تنها نخواهد بود و از این نظر نیمار را نیز می‌توان خطری جدی برای بایرنی‌ها دانست.

حرف آخر

پی اس جی برابر بایرن مونیخ درواقع همان فرانسه در برابر آلمان است. قهرمان‌های دو دوره قبلی رقابت‌های جام جهانی حالا با شکل و شمایلی دیگر و در قامت تیم‌های باشگاهی قرار است به مصاف یکدیگر بروند.

این دیدار اما برای پاریسی‌ها بسیار بیشتر از رقیب آلمانی حساس است. ناصر الخلیفه و تیمش می‌خواهند به دنیا ثابت کنند که می‌شود حتی قهرمانی، افتخار و غرور را نیز با پول خرید! سرمایه‌گذاری کلان و هنگفت مالکان قطری پاری سن ژرمن شاید امشب بالاخره جواب بدهد تا یک بار برای همیشه، بفهمیم که پول اتفاقاً خوشبختی هم می‌آورد.

کد خبر 440387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.