نارضایتی معلولان از مناسب سازی نشدن معابر در نطنز و بادرود

رئیس اداره بهزیستی نطنز گفت: معابر شهرهای نطنز و بادرود برای تردد معلولان مناسب سازی نشده است.

محمد حسین قربانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان نطنز در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تلاش مسئولان شهرستان نطنز به منظور مناسب سازی معابر، اظهار کرد: اداره بهزیستی در راستای مناسب سازی تلاش کرده است تا در گام نخست ساختمان اداره بهزیستی شهرستان را مناسب سازی کند، متأسفانه روند مناسب سازی با وجود قانون جامع حمایت از معلولین همچنان دچار نقص فراوان است.

دبیر کمیته مناسب سازی شهرستان نطنز با اشاره به وضعیت پیاده‌روها، افزود: هیچ کدام از پیاده روهای شهرهای نطنز، بادرود، خالدآباد و طرقرود با وجود اقدامات مناسب سازی از استاندارد لازم برخوردار نیستند.

قربانی با اشاره به مناسب سازی نشدن خیابان منتهی به اداره بهزیستی نطنز، تصریح کرد: در ابتدای اجرای پروژه سنگ فرش پیاده رو با شهرداری نطنز مکاتباتی کردیم و امیدواریم اعضای شورای شهر نطنز و شهردار در این مورد ما را یاری دهند.

قربانی گفت: مناسب سازی معابر عمومی یک وظیفه قانونی است هم‌چنین از جمله وظایف ایمانی و اعتقادی است و در این راه اداره بهزیستی شهرستان نطنز آماده مشاوره به صورت شبانه‌روزی است.

وی افزود: مناسب سازی محیط شهری برای داشتن زندگی آرام و بی‌دغدغه همراه با رضایت مندی تمام اقشار جامعه از امکانات شهری از جمله مواردی است که به صورت یک استاندارد بین‌المللی، در تمام کشورهای دنیا سابقه طولانی دارد.

قربانی اظهار کرد: اداره بهزیستی یکی از اعضای کمیته مناسب سازی است و به عنوان یک عضو تلاش می‌کند مقدمات مناسب سازی معابر عمومی را برای افراد کم توان، معلول، سالمند و جانباز فراهم نماید.

کد خبر 440358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.