سال تحصیلی جدید را با مراقبت از سلامت دانش‌آموزان آغاز می‌کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: مصمم هستیم سال تحصیلی جدید را با مراقبت از سلامت و آموزش دانش‌آموزان در ۱۵ شهریورآغاز کنیم.

به گزارش ایمنا، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: به منظور ارزیابی میزان آمادگی مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید، معاونان را مأمور حضور در کلیه استان‌ها کردم، گزارشات دریافتی، امیدوار کننده و اطمینان بخش بود.

وی افزود: مصمم هستیم سال تحصیلی جدید را با مراقبت از سلامت و آموزش دانش‌آموزان در ۱۵ شهریور آغاز کنیم.

به گزارش فارس، برنامه‌های آموزش و پرورش متناسب با وضعیت کرونا پیش‌بینی و ابلاغ شده است.

وضعیت سفید: رنگ سفید نشانه عادی بودن شرایط از حیث شیوع و گسترش کرونا است. در استان‌ها و شهرستان‌هایی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان «وضعیت سفید» به آنها اطلاق شده است، فعالیت‌های آموزشی و تربیتی به شیوه حضوری آغاز شده و استمرار می‌یابد. با این حال، با توجه به سیاست «رویکرد یادگیری ترکیبی» استفاده از آموزش مجازی مورد توجه بوده و با بهره‌گیری از همه امکانات موجود، درصدی از آموزش‌ها متناسب با دوره تحصیلی به صورت «آموزش مجازی» ارائه خواهد شد.

وضعیت زرد: رنگ زرد نشان از حد متوسط شیوع کرونا و میزان ابتلاء و مرگ و میر ناشی از آن در پهنه جغرافیای کشور است. با توجه به اینکه در این وضعیت به دلیل اعمال سیاست فاصله گذاری اجتماعی، تداوم فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس به شیوه حضوری و با تمام ظرفیت مقدور نخواهد بود، مدرسه ناگزیر است با تدابیری چون تقلیل تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس و یا زوج و فرد کردن حضور دانش‌آموزان، جریان یادگیری را مدیریت کند. در این صورت متناسب با شرایط حداقل ۵۰ درصد آموزش‌ها در بستر مجازی ارائه خواهد شد.

وضعیت قرمز: رنگ قرمز حاکی از وخامت اوضاع به لحاظ شیوع، ابتلاء و مرگ و میر است که همانند دو وضعیت پیشین تشخیص آن در صلاحدید ستاد ملی مقابله با کرونا است. در این وضعیت حضور دانش‌آموزان در مدارس مقدور نخواهد بود و آموزش و پرورش به طور کامل از ظرفیت‌های «آموزش مجازی» برای ادامه آموزش و یادگیری بهره خواهد برد. در این نوع از آموزش لازم است مدرسه و معلم برنامه درسی را به صورت غیرحضوری و در بستر مجازی و یا با استفاده از فرصت‌هایی چون مدرسه تلویزیونی، آموزش مجازی در بستر «شاد» و یا بسته‌های آموزشی و سایر ابزارهای آموزش از راه دور برای مناطقی که دستر سی به اینترنت با کیفیت مقدور نیست، ارائه و مدیریت کند.

کد خبر 440354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.