تسهیلات ویژه برای استفاده معلولان از حمل و نقل عمومی در مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از ارائه تسهیلات ویژه برای استفاده معلولان از حمل و نقل عمومی در این کلانشهر خبر داد.

احمد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال گذشته ۵۱ دستگاه تاکسی سدان در شبکه ۱۳۳ برای استفاده معلولان مناسب سازی شده و تجهیز حدود ۵۰ دستگاه دیگر تا پایان سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی معلولان از حمل و نقل عمومی، افزود: مناسب‌سازی فضای استفاده معلولان از حمل و نقل عمومی از برنامه‌های جدی مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مشهد است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: جهت تسهیل و تشویق معلولان به استفاده از حمل و نقل عمومی تعداد یک هزار و ۲۰۰ «من کارت شخصی‌سازی شده» با ۵۰ درصد تخفیف برای روزانه دو سفر در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تجهیز و تحویل دو دستگاه ون به آسایشگاه معلولان امام خمینی (ره) و در نظر گرفتن سرویس‌های رایگان جهت استفاده دیگر مراکز مرتبط از دیگر خدمات مدیریت شهری در این زمینه است.

محبی از اجرای طرح نرخ ثابت خطوط ناوگان تاکسیرانی مشهد خبر داد و گفت: در راستای شفاف‌سازی کرایه تاکسی برای شهروندان و کاهش چالش بین مسافران و تاکسیرانان و همچنین رعایت عدالت اجتماعی و افزایش رضایت‌مندی شهروندان در استفاده از خدمات تاکسی در سفرهای درون شهری و جلوگیری از فعالیت خودروهای مسافربر شخصی غیرمجاز، این سازمان بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر طرح نرخ ثابت کرایه در خطوط دارای مبدأ و مقصد مشخص اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس در ابتدای خطوط کرایه‌ها  روی تابلوهای ایستگاه تاکسی و همچنین به صورت برچسب در داخل تاکسی جهت رؤیت شهروندان نصب شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به اینکه نرخ‌های اعلامی بر اساس تاکسی‌متر محاسبه شده است، برای سهولت در پرداخت کرایه از روش پرداخت کیف پول الکترونیک QR استفاده می‌شود.

کد خبر 440351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.