احداث ۱۶۰۰ واحد مسکونی توسط شهرداری یزد

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد گفت: به منظور ساخت یک هزار و ۶۰۰ واحد ساختمانی با مشارکت سرمایه گذاران صنعت ساختمان برنامه ریزی شده است.

محمد شیبانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه افزایش قیمت زمین و مسکن مشکلاتی را برای نسل جوان و قشر کارمند ایجاد کرده است، اظهار کرد: سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری سعی دارد با تهیه مجوزهای قانونی اعم از تاییدیه کمیسیون ماده ۵ مسکن و شهرسازی و استانداری نسبت به ساخت واحدهای مسکونی متناسب اقدام کند.

وی با بیان اینکه در نظر داریم ساخت یک هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی را در سال جاری کلنگ زنی کنیم، افزود: در این طرح مجوز و زمین از سوی شهرداری تأمین می‌شود و پس از آن مناقصه اجرای طرح به فراخوان گذاشته خواهد شد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد با بیان اینکه مجوز و زمین به عنوان آورده شهرداری توسط کارشناس قیمت گذاری می‌شود، تاکید کرد: تاکنون در هدایت نقدینگی به سمت تامین رفاه و اشتغال مردم ضعیف عمل کرده‌ایم و امروز اولویت کشور تحقق این مهم است.

وی از مردم، ادارات و نهادها درخواست کرد: برای مقابله با اقدامات دشمن و تحریم‌های اقتصادی بر موضوع ارتقای سرمایه گذاری توجه ویژه داشته باشند.

شیبانی خاطرنشان کرد: تا پایان تابستان امسال واگذاری تمام اراضی ساختمان‌های مسکونی به فراخوان گذاشته می‌شود و تمهیداتی اندیشیده شده تا افرادی که سوابق فنی، اجرایی و مالی خوبی در ساخت و ساز و سرمایه گذاری دارند وارد همکاری شوند.

وی با اشاره به ضرورت همراهی و سرمایه گذاری مردم در پروژه‌های شهرداری گفت: سازمان مشارکت‌های مردمی شهرداری سازمانی است که اجرای تمام طرح‌ها را با کمک مردم جلو می‌برد، بر همین اساس این سازمان بیشتر نقش تسهیلگر برای سرمایه گذاران را ایفا می‌کند.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری یزد با اشاره به اشتغالزایی بالا در صنعت ساختمان تصریح کرد: برای ایجاد امنیت سرمایه گذاری در صنعت ساخت و ساز مطالعات اقتصادی و بین بخشی قبل از فراخوان انجام می‌شود تا امنیت در سرمایه گذاری تضمین شود چرا که معتقد هستیم صنعت ساختمان می‌تواند اشتغالزایی بسیار خوبی را در حوزه زیر مجموعه خود ایجاد کند.

وی عنوان کرد: گاهی ایرانیان در کشورهای دیگر در صنعت ساختمان سرمایه گذاری می‌کنند در حالی که باید با ایجاد امنیت سرمایه گذاری این امکان را در داخل کشور برای افرادی که سرمایه لازم را دارند فراهم کنیم.

کد خبر 440344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.