جمع آوری روزانه ۱۸ تن زباله در شهر داران

شهردار داران گفت: روزانه ۱۸ تن زباله در داران جمع‌آوری می‌شود که با توجه به جمعیت ۲۰ هزار نفری این شهر سرانه هر شهروند ۹۰۰ گرم در روز است.

ابراهیم گوگونانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اعتراضات شهروندان در خصوص انباشت زباله در برخی مناطق شهر داران، اظهار کرد: طبق قانون شهرداری‌ها، شهروندان موظف هستند زباله‌ها را در محلی که شهرداری تعیین کرده تخلیه کنند، اما شهرداری‌ها در این زمینه یک گام جلوتر برداشته و اقدام به جمع آوری زباله‌ها از محل تولید می‌کنند.

وی گفت: بر اساس استاندارد جهانی سرانه تولید زباله برای هر شهروند در یک هفته ۲۰۰ گرم است، اما کارگران شهرداری داران روزانه ۱۸ تن زباله جمع‌آوری می‌کنند که با توجه به جمعیت ۲۰ هزار نفری این شهر سرانه هر شهروند روزانه ۹۰۰ گرم است.

شهردار داران اضافه کرد: در برخی کشورها زباله‌ها را طلای کثیف می‌نامند و از آن برق و کود تولید می‌کنند و گاز حاصل از آن را مصرف می‌کند، اما در کشور ما زباله به معضلی بزرگ تبدیل شده و دفن می‌شود.

گوگونانی با بیان اینکه لازم است اصحاب رسانه برای فرهنگ سازی در جهت کاهش تولید زباله به یاری شهرداری داران بیایند، افزود: روزانه سه دستگاه خودرو در داران در فرآیند جمع آوری زباله بکار گرفته می‌شود، اما هنوز انتقال زباله در روز و ساعت مشخص به بیرون از منزل یا گذاشتن زباله در محل‌های تعیین شده فرهنگ سازی نشده است.

وی گفت: حجم زباله لازم برای احداث کارخانه پسماند بیش از ۲۰۰ تن است، بنابراین اگر زباله‌های چهار شهر شهرستان فریدن تجمیع شود، مواد اولیه برای احداث کارخانه بازیافت تأمین می‌شود.

شهردار داران با بیان اینکه نبود مدیریت سبب مستهلک شدن خودروهای شهرداری شده است، خاطرنشان کرد: در طول یک ماه برای ۹ دستگاه خودرو ۸۵ میلیون تومان هزینه جاری پرداخت می‌شود.

گوگونانی از نصب سطل‌های زباله در محلات این شهر خبر داد و افزود: ۷۰ عدد سطل زباله ۶۶۰ لیتری از نوع پلی اتیلن فلزی تهیه و نصب می‌شود.

کد خبر 440340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.