افزایش تعداد اتوبوس‌ها؛ راهکار جدید پیشگیری از بیماری کرونا

بسیاری از مردم پس از مدتی در قرنطینه ماندن در دوران اوج شیوع ویروس کرونا، شروع به استفاده مجدد از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو کرده‌اند که لازم است تعداد آن‌ها افزایش یابد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از نیویورک شهرهای شیکاگو و واشینگتون دی سی شاهد افزایش تعداد مسافران وسایل حمل و نقل عمومی بوده اند. فقط در شهر نیویورک بیش از چهار هزار راننده وسایل حمل و نقل عمومی به ویروس کووید -۱۹ مبتلا شدند و ۱۳۱ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند. از ماه می آژانس‌های حمل و نقل مسافران به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، بسیاری از اقدامات احتیاطی را انجام دادند. این اقدامات شامل غربالگری روزانه رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی، ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها و قطارها، اجباری کردن استفاده از ماسک توسط مسافران و رانندگان بود. 

محققان بر اساس بررسی انجام شده در نیویورک و ارزیابی بیش از ۱۵ هزار راننده اتوبوس در تاریخ ۱۳ تا ۱۶ جولای متوجه شدند که بیش از ۹۵ درصد آن‌ها از ماسک استفاده می‌کنند. مطالعه مشابهی روی وضع رانندگان مترو شد و نتایج این مطالعه نشان داد که ۹۰ درصد آن‌ها از ماسک استفاده می‌کنند. مسئولان سازمان حمل و نقل شیکاگو و نیویورک در حال بررسی تأثیر روش‌های جدید تمیز کردن و ضد عفونی کردن بر میزان ویروس کرونای موجود در اتوبوس‌ها و متروها هستند. آن‌ها باور دارند که نور فرابنفش می‌تواند ویروس کووید -۱۹ را از بین ببرد. مقامات سازمان حمل و نقل شیکاگو در حال ارزیابی محصولات جدید ضدمیکروبی هستند که می‌تواند علاوه بر از بین بردن ویروس‌ها و باکتری‌ها، مانع چسبیدن این مواد به سطوح برای مدت طولانی شود.

به گفته محققان در صورتی که تعداد مسافران در وسایل حمل و نقل عمومی زیاد نباشد، به طوری که آن‌ها بتوانند فاصله اجتماعی را رعایت کنند و همه مسافران و رانندگان از ماسک استفاده کنند، رفت و آمد با مترو و اتوبوس مانعی ندارد. ویروس کرونا مانند دیگر ویروس‌های مشابه خود می‌تواند افراد زیادی را در محیط‌های شلوغ آلوده کند؛ بنابراین به منظور پیشگیری از ازدحام جمعیت در وسایل حمل و نقل عمومی، لازم است تعداد اتوبوس‌ها و قطارها و همچنین ساعات ارائه خدمات آن‌ها افزایش یابد. مردم نیز بهتر است در صورت امکان در ساعات خلوت‌تر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

علاوه بر این سیستم‌های حمل و نقل عمومی باید از سیستم تهویه هوا استفاده کنند تا میزان انتقال ویروس از طریق ذرات معلق در هوا کاهش پیدا کند. دستگاه تهویه قادر است هوای داخل محیط بسته را چند بار در هر ساعت به گردش در آورد و هوای تازه را جایگزین آن کند. در این صورت هر چه میزان گردش هوا بیشتر باشد، احتمال انتقال ویروس کووید -۱۹ از طریق قطرات معلق در هوا کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 440335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.