پرچم‌های عزای حسینی در رشت نصب شد

همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت، پرچم‌های مشکی عزای حسینی را در نقاط مختلف این شهر نصب کرد.

محمدرضا فروتن، معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای نشان دادن ارادت قلبی شهروندان شهر رشت به حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، این سازمان با نصب المان‌های مرتبط با ماه محرم، پرده‌های سیاه مزین به نام مبارک حضرت سیدالشهدا (ع) و پرچم‌های عزاداری با فضای عمومی شهر را معنوی کرده است.

وی افزود: یک هزار متر کتیبه، ۶۰۰ بنر برای پل‌های عابر پیاده، ۴۰ قاب بنر با ابعاد سه در پنج و ۱۴ استند شهری با مضمون "این شهر عزادار حسین است" و صحبت‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی " ما ملت امام حسینی هستیم" در ۳۰ نقطه از میدان مادر، تربیت معلم، گلسار، پل عراق و …جانمایی و نصب و چراغ نوری و بلوطی سطح شهر هم به احترام ماه محرم خاموش شده است.

معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ادامه داد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت در ابتکاری ویژه طراحی صحنه ظهر عاشورا را به همت هنرمندان این شهر انجام داده، که در سوم ماه محرم به نمایش در می‌آید.

فروتن تصریح کرد: در این مجموعه که"روضه مصور" نامیده شده صحنه‌هایی از گودی قتلگاه، تل زینبیه، وفای حضرت عباس، شهادت امام حسین (ع)، خیمه‌های امام حسین (ع)، گهواره حضرت علی اصغر و… طراحی شده که در جنب درمانگاه صابرین گلسار اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان سیما، منظر شهرداری رشت همواره تلاش می‌کند تا فضای معنوی ماه محرم که امسال متأثر از شیوع ویروس کرونا است با شرایطی ویژه برگزار شود، حال و هوای عزاداری واقعی را ایجاد و ارادت قلبی شهروندان را نسبت به سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) به نمایش بگذارد.

به گزارش ایمنا، شهر رشت ۶۷۹ هزار و ۹۹۵ نفر جمعیت ثابت دارد، که در طول روز به صورت متغیر میزان این جمعیت تا یک میلیون نفر افزایش می‌یابد.

کد خبر 440318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.