سفر کمترین تاثیر را در شیوع کرونا دارد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از افتتاح پروژه‌های مهم و متنوع در هفته دولت خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از میراث آریا، جلسه شورای معاونان و مدیران استانی با حضور علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی ظهر روز شنبه _۱ شهریورماه_ در سالن فجر برگزار شد. در این جلسه مدیران کل استانی به صورت وبینار حضور داشتند.

در ابتدای جلسه علی اصغر مونسان اظهار کرد: در سطح ملی به کرات این موضوع مطرح است که سفر موجب تشدید کرونا می‌شود، در صورتی که عدم رعایت فاصله اجتماعی، ازدحام و عدم استفاده از ماسک عامل اصلی شیوع است و سفر کمترین تأثیر را دارد.

موج بزرگ بی‌کاری در نیمه دوم سال

وی با اشاره به ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهوری در خصوص صدمه به صنعت گردشگری افزود: در این نامه به رئیس‌جمهوری محترم نوشتم که در صورت ادامه این روند، صنعت گردشگری صدمه جبران‌ناپذیری متحمل خواهد شد. در نیمه دوم سال موج بزرگ بی‌کاری را شاهد خواهیم بود. بسیاری از مردم تمام سرمایه زندگی خود را برای احداث تأسیسات گردشگری سرمایه‌گذاری کرده‌اند که با شرط به وجود آمده امیدی به درآمد و بازپرداخت وام‌ها وجود ندارد.

تکمیل پروژه‌های اثرگذار در اولویت مدیران استانی

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تأکید بر پیگیری پروژه‌های بزرگ نیمه‌کاره در استان‌ها متذکر شد: پروژه‌های متنوعی در استان‌ها، برای افتتاح در هفته دولت آماده بهره‌برداری است. مدیران کل استان باید تکمیل پروژه‌های اثرگذار استان را در اولویت کار خود قرار دهند.

جلسه با نهاوندیان برای تسهیلات ویژه گردشگری و صنایع‌دستی

در ادامه ولی تیموری، معاون گردشگری در خصوص امهال وام‌ها تا پایان سال اظهار کرد: کلیات حمایت ویژه از صنعت گردشگری و صنایع‌دستی در صورت‌جلسه ستاد اقتصادی درج شده و صحبتی درباره محل تأمین بودجه مطرح شده است. در جلسه فردا با دکتر نهاوندیان که بسیار حیاتی است نتیجه نهایی حاصل خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه‌ای در خصوص لغو سفر وجود ندارد تصریح کرد: با توجه به اینکه تنها یک ماه برای انجام سفر فرصت باقی مانده است مدیران کل استانی باید در جلسات استان از انجام سفر دفاع کنند و با اتخاذ تصمیمات درست و تشدید نظارت‌ها به انجام سفر کمک کنند.

تحریک مردم به سفر با پرداخت وام ۴ درصدی

همچنین در این جلسه حسین اربابی، مدیرعامل کانون جهان‌گردی و ایران‌گردی به تصویب وام ۵۰۰ میلیارد تومانی در هیئت مدیره بانک ملت اشاره کرد و افزود: «این وام سفر با سود ۴ درصدی برای عموم مردم در نظر گرفته شده است که البته احتمال افزایش آن تا ۲۰ هزار میلیارد تومان وجود دارد.»

وی با بیان اینکه تحقق این موضوع بستگی به وزارتخانه خواهد داشت، افزود: «این وام که چهار ماه تنفس دارد و مدت بازپرداخت آن نیز هشت ماهه است می‌تواند عاملی برای تحریک بازار و تقاضا باشد.»

اربابی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه در چند روز آینده نهایی می‌شود، ادامه داد: «با تزریق این رقم به حوزه گردشگری، ریسک بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به تأسیسات گردشگری نیز پایین خواهد آمد.»

در این نشست مدیران کل استانی گزارشی درباره پروژه‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت، ارائه دادند.

کد خبر 440314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.