۶۵ هزار دستگاه کامیون تا سه سال دیگر نوسازی می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در مراسم انعقاد قرارد نوسازی هزار دستگاه کامیون فرسوده، گفت: بر اساس برنامه جدید در سه سال ۶۵ هزار دستگاه کامیون فرسوده نوسازی خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه، مراسم امضای قرارداد نوسازی هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل کالای برون شهری بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ایران خودرو دیزل و بانک توسعه تعاون عصر امروز شنبه و با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

محمد اسلامی در این مراسم، گفت: خدا را شاکریم که امروز گامی دیگر را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بخش کالا در سال جهش تولید بر می‌داریم.

وی با بیان اینکه اگر ساز و کارهای قبلی به هر دلیلی دچار مشکلاتی شده است نباید وقت را تلف کنیم، افزود: لازم است با درک واقعیت‌های فعلی شرایط را تغییر دهیم. از سال ۱۳۷۸ تاکنون ۲۰ هزار دستگاه کامیون نوسازی شده است اما امروز گام بزرگ دیگری بر می‌داریم که بر مبنای آن ۶۵ هزار دستگاه کامیون در بخش کالا تا سه سال آینده نوسازی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شرکت سازنده ناوگان کامیون متعهد است در سال جاری بیش از دو هزار دستگاه ناوگان تحویل دهد و قرارداد با ایران خودرو دیزل از سال گذشته پایه‌گذاری شده است.

اسلامی درباره جزئیات این قرارداد، گفت: این قرارداد با همت شرکت ایران‌خودرو دیزل، بانک توسعه تعاون و سازمان راهداری عملی خواهد شد و کامیونی به متقاضیان تحویل خواهد شد که قوای محرکه مطلوب و مورد علاقه رانندگان است.

وی با بیان اینکه در قراردادی که امروز بسته شد، نوسازی هزار دستگاه در دستور کار قرار گرفت، افزود: این قرارداد ظرفیت نوسازی تا سقف پنج هزار دستگاه را نیز دارد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: یک برنامه سه‌ساله را برای نوسازی ۶۵ هزار دستگاه طی می‌کنیم. در این برنامه فرض کرده‌ایم که خودروهای بالای ۶۰ سال تا ۴۰ سال را پوشش دهیم.

اسلامی ادامه داد: این طرح را با توجه به سازوکاری که از منابع تبصره ۱۸، منابع داخلی سازمان راهداری و ماده ۱۲ قانون که در جهت تکالیف وزارت نفت است، دنبال می‌کنیم. این طرح کمک می‌کند که متقاضیان با یک پیش‌پرداخت حداقلی و متوسط، وارد فرآیند نوسازی شوند.

وی ضمن ابراز امیدواری برای اینکه تولید و تحویل به‌موقع حرکت نوسازی ناوگان حمل و نقل در یک بازه سه ساله محقق شود، گفت: بانک‌ها باید روند تسهیلات را روان‌سازی کنند تا این فرآیند با حداقل زمان عملیاتی شود تا با استفاده از ظرفیت صنعتی و تکنولوژی داخل بتوانیم کامیون‌های مطلوبی را برای تقویت ناوگان حمل و نقل، کیفیت بخشی و بهره‌وری در حمل و نقل و ده‌ها دستاورد دیگر عرضه و در اختیار مردم قرار دهیم.

کد خبر 440300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.