هفتمین سوگواره علمدار کربلا مجازی برگزار می‌شود

مشاور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از برگزاری هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا به صورت مجازی در هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام امیر ارزانی روز شنبه گفت: هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا با عنوان آواها و نواهای عاشورایی از دهم ماه محرم به صورت مجازی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، نماینده حرم حضرت عباس (ع) در جمهوری اسلامی ایران و قائم مقام حرم آن حضرت در عراق برگزار می‌شود.

وی افزود: این سوگواره در سال‌های گذشته در قالب مراسم و برنامه‌های مختلف برگزار می‌شد اما با شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، سلسله برنامه‌هایی را به صورت مجازی برگزار می‌کنیم.

مشاور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: طرح نذر علمدار کربلا به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام و حرم مطهر حضرت عباس (ع) با ارسال ۴۰ هزار بسته غذایی به ایران اسلامی برگزار می‌شود.

ارزانی تصریح کرد: زندگی پر برکت سیدالشهدا (ع) از ابعاد مختلفی قابل بررسی است اما یکی از مهمترین جنبه‌هایی که می‌توانیم از زندگی آن حضرت به ویژه برای زندگی امروز الگوبرداری کنیم بخشش آن امام همام و حمایت از مردم مستمند است و احادیث فراوانی از آن حضرت درباره کمک به مردم و رفع نیازهای آنها بر جای مانده است. بنابراین هر گامی در مسیر رفع مسائل و نیازهای مردم به ویژه نیازمندان لبیک به سیره امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده با حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و نماینده حرم آن حضرت در جمهوری اسلامی ایران، طرح طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای به نام نذر علمدار کربلا اجرایی می‌شود. در این طرح ۴۰ هزار بسته متبرک متشکل از اقلام غذایی که از سوی روابط عمومی حرم حضرت عباس (ع) بسته بندی شده، در مرز بین‌المللی مهران تحویل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام خواهد شد و طی مراسمی با حضور برخی مسئولان و اعضای کانون‌ها در سراسر کشور میان نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیر بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: همچنین در راستای گسترش این طرح، کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه (س) استان قم اعلام آمادگی کرده است که این ۴۰ هزار بسته را به همراه ۴۰ هزار بسته گوشت نذری در سراسر کشور با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فهما در سراسر کشور میان نیازمندان پخش کند.

کد خبر 440299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.