تخصیص بودجه اتحادیه اروپا برای پناهندگان یونان

اتحادیه اروپا از تخصیص بودجه ۱۳۰ میلیون یورویی خود برای افزایش امکانات پناهندگان جزایر یونان در دوران کرونا خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشور یونان در ۶ ماه گذشته با دو بحران سخت، یعنی شیوع بیماری کووید -۱۹ و تلاش روز افزون مهاجران برای ورود به کشور از سمت دریای مدیترانه، مواجه بوده است. حتی اگر سایر تنش‌های وابسته به جغرافیای سیاسی در این کشور مورد توجه قرار نگیرد، مدیریت این دو مشکل اساسی بدون حمایت از سوی شرکا یا مقامات بالاتر با شکست مواجه خواهد شد. اما خوشبختانه اتحادیه اروپا یونان را به حال خود رها نکرده و از حمایت مالی ۱۳۰ میلیون یورویی خود به پناهندگان این کشور خبر داده است.

اگرچه مقامات رسمی یونان کفایت خود در مهار موج اول ویروس کرونا را به خوبی به جهانیان ثابت کرده‌اند، اما بعضی از مشکلات آنان نظیر مدیریت وضعیت مهاجران در سواحل دریای مدیترانه مستلزم حمایت‌های بیشتر در سطح بین‌المللی است. به همین دلیل، وزیر مهاجرت و پناهندگی کشور به گفتگو با کمیسیون اروپا پرداخت و خواهان حمایت مالی آنان به منظور ایجاد امکانات بیشتر در جزایر کشور برای مهاجرانی شد که هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

کمیسیون اروپا، به خصوص کمیسیون مهاجرت و پناهندگی، در واکنش به این درخواست بسیار متواضعانه برخورد کرد و متعهد شد که به زودی مبلغ ۱۳۰ میلیون یورو در اختیار وزیر مهاجرت و پناهندگی یونان قرار خواهد داد تا اقدامات لازم در خصوص رسیدگی به وضعیت پناهندگان در این کشور صورت گیرد.

مقامات رسمی یونان در نظر دارند از بودجه مورد نظر برای ساخت سه مرکز پناهندگی در سواحل ساموس، لروس و ایستانکوی بهره گیرند و از هزینه باقیمانده برای ایجاد سایر امکانات مورد نیاز مهاجران استفاده کنند. علاوه بر این، زیرساخت‌های بهداشتی و تجهیزات ایمنی در مکان‌های عمومی محل زندگی پناهندگان نیز از توجه ویژه‌ای برخوردار خواهد شد تا امنیت و سلامت این افراد در پاندمی کرونا، دست کم در مراکز عمومی، تضمین شود.

کد خبر 440289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.