استفاده از مجری ذی‌صلاح در ساختمان‌های منطقه ۲ تهران الزامی شد

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس تفاهمنامه ساماندهی و استفاده از خدمات سازندگان ذی‌صلاح مسکن و ساختمان، در منطقه دو تهران به عنوان پایلوت قرار شده، بکارگیری مجری ذی‌صلاح برای تمامی گروه‌های ساختمانی الف، ب، ج و د الزامی باشد.

به گزارش ایمنا، افشین حبیب‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه ساماندهی و استفاده از خدمات سازندگان حقیقی / حقوقی ذی‌صلاح مسکن و ساختمان در شهر تهران اظهار کرد: موضوع اجرایی شدن مجری ذی‌صلاح در شهر تهران یک الزام قانونی بود که سال‌ها متوقف شده بود.

وی با اشاره به الزام قانونی برای اجرایی شدن مجری ذی‌صلاح، افزود: برای اجرایی شدن این موضوع موظف بودیم تا اصلاحات لازم و مدنظر مقام قضائی را انجام دهیم که نتیجه کار منتهی به تدوین تفاهم‌نامه جدید میان شورای شهر تهران، شهرداری و سازمان نظام مهندسی استان تهران شد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: طبق تفاهمنامه‌ای که امروز به امضا رسید قرار شده در ابتدای امر فعلاً در تمام مناطق تهران و در گروه‌های ساختمانی "ج" و "د" استفاده از مجری ذی‌صلاح الزامی شده و به عنوان پایلوت نیز قرار شده در منطقه دو تهران مجری ذی‌صلاح برای تمامی گروه‌های ساختمانی الف، ب، ج و د الزامی باشد تا در نهایت و بعد از مهلت ذکر شده در تفاهم‌نامه، برای تمامی گروه‌های ساختمانی و مناطق الزامی شود.

حبیب‌زاده با تاکید براینکه با اجرایی شدن مجری ذی‌صلاح تمام ساختمان‌هایی که در شهر ساخته می‌شود توسط افراد واجد صلاحیت خواهد بود و شناسنامه فنی و ملکی نیز برای تمام ساختمان‌ها تهیه خواهد شد، گفت: حُسن شناسنامه فنی ساختمان، رعایت حقوق مصرف کننده است که می‌توانند از خصوصیات ساختمان مطلع شده و بعد نسبت به خریداری آن ملک اقدام کنند.

کد خبر 440278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.