حمایت‌ اسلوونی از صنعت گردشگری در دوران کرونا

صنعت گردشگری اسلوونی علیرغم حمایت‌های پی در پی دولت هنوز نتوانسته با موفقیت از اثرات پاندمی کرونا نجات یابد به طوری که پس از صدور مجوز فعالیت در این بخش و ارائه کمک‌های مالی دولت، تنها ۳۰ درصد مراکز گردشگری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و ۷۰ درصد از آن‌ها در کشمکش برای رهایی از خسارات وارد شده هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بحران کرونا تبعات جبران‌ناپذیر زیادی برای شهرها داشت به طوری که تلاش بی‌وقفه مقامات رسمی در سراسر جهان برای کاهش قابل توجه اثرات آن با ناکامی مواجه می‌شود. شهرهایی از سراسر دنیا که پیش از این روزانه میزبان هزاران گردشگر از نقاط مختلف جهان بودند و اقتصاد خود را بر پایه صنعت گردشگری می‌گذراندند، این روزها با رکودی عجیب در این بخش مواجه شده اند. حتی تعطیلات تابستان نیز نتوانست گردشگران را به سمت بازدید از جاذبه‌های معروف دنیا سوق دهد و این مکان‌ها با وجود ارائه تمام امکانات برای تامین ایمنی گردشگران همچنان بی‌رونق به بقای خود ادامه می‌دهند.

اسلوونی یکی از کشورهایی است که صنعت گردشگری آن در پی شیوع بیماری کووید -۱۹ با شکستی عجیب مواجه شده است که حتی بازگشایی دوباره آن‌ها نیز مشکلات زیادی بر سر راه مقامات مسئول قرار داده است. دولت حمایت‌های بی‌دریغ خود را برای تامین ایمنی و تبدیل کشور به یک مقصد گردشگری ایمن آغاز کرده است اما متأسفانه خسارات وارد شده از سوی پاندمی کرونا به حدی بوده است که همچنان فعالیت ۷۰ درصد از مراکز گردشگری متوقف است.

مقامات رسمی اسلوونی علاوه بر حمایت‌های خود از صنعت گردشگری، به منظور نجات اقتصاد کشور هزینه تردد تاجران خود به کشورهای خارجی را فراهم آوردند تا از این طریق به ادامه تجارت و در نتیجه رونق اقتصادی منطقه کمک کنند. دولت در مجموع مبلغ ۳۵۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار در اختیار تاجران کشور قرار داده است که تا کنون مبلغ قابل توجهی از آن استفاده نشده است. اغلب افرادی را که از این پرداخت هزینه بهره می‌برند، مقامات رسمی سواحل کشور را تشکیل می‌دهند که به تجارت بین سواحل خود و کشورهای منطقه می‌پردازند.

کد خبر 440274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.