راه‌اندازی ۷۲ آشپزخانه اطعام حسینی در هر استان کشور

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از راه‌اندازی ۷۲ آشپزخانه اطعام حسینی به مناسبت ایام محرم و صفر در استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی، سید مرتضی بختیاری در آئین افتتاح آشپزخانه اطعام حسینی در مسجد امام سجاد (ع)، اظهار کرد: آشپزخانه‌های راه‌اندازی شده تا پایان ماه محرم و صفر با هدف اطعام به نیازمندان فعالیت داشته و پیش بینی می‌شود در این ایام بیش از ۱۱ میلیون پرس غذا طبخ و توزیع شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی مراحل طبخ غذا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌گیرد، تصریح کرد: در عالم بشریت سفره‌ای با برکت تر از سفره امام حسین (ع) و ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه بعد از اجرای مرحله اول پویش ایران همدل و لبیک به بیانات ارزشمند رهبر انقلاب همه پای کار آمدند، اظهار داشت: به رغم تمامی تحریم‌های ظالمانه دنیای استکبار و برخی مشکلات اقتصادی، ارائه کمک‌های مومنانه مردم به نیازمندان چشم گیر است.

بختیاری با اشاره به اینکه از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون چنین پویش چشم گیری با این عظمت نداشته‌ایم افزود: پویش ایران همدل بزرگترین پویش تاریخ انقلاب اسلامی است که در دومین مرحله آن با شعار اطعام حسینی و احسان حسینی به نیازمندان خدمات رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مکان‌های صعب العبور و فاقد امکانات طبخ غذا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قالب احسان حسینی بسته‌های ارزاق توزیع خواهد شد، گفت: بسته‌های معیشتی شامل برنج، حبوبات، روغن، ماکارونی، رب گوجه و قند و شکر خواهد بود.

به گفته وی، اجرای طرح اطعام و احسان حسینی که در قالب راه اندازی ۷۲ آشپزخانه در هر استان کشور است، عنوان ۷۲ برگرفته شده از ۷۲ تن از یاران وفا دار سید الشهدا (ع) است.

کد خبر 440258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.