خطا درخصوص تابلوی میدان جمهوری اسلامی با تذکر قابل رفع است

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: چرا یک اقدام سهوی و یک خطا را که با تذکر قابل رفع است، باید با تبلیغاتی غیرهمدلانه و تخریبی، موجب جریحه‌دار کردن احساسات پاک مردم کنیم؟"

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعطا در صفحه توئیتر خود نوشت: "با عدم درج واژه "اسلامی" در تابلوی میدان جمهوری اسلامی، ماجرایی تازه آغاز شده است.

یک سال پیش، با طرح موضوع حذف کلمه شهید از تابلو خیابان‌ها، قریب به دو ماه شهرداری تهران زیر رگبار و آتش اتهامات بود. به پیشنهاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی و با حکم رئیس شورا، رئیس کمیته ویژه بررسی موضوع تابلوهای مزین به نام شهدا، با عضویت ٥ عضو شورا و یک تیم کارشناسی شدم.

دهم آذرماه، در صحن علنی شورا، در حضور جمعی از مدیران ارشد شهرداری و همچنین سردار محمدرضا یزدی، فرمانده محترم سپاه محمد رسول الله گزارش کمیته را قرائت کردم.

در بررسی‌های کمیته ویژه، به پنج پرسش پاسخ داده شد.

در زمان طرح موضوع فقدان واژه مقدس شهید در برخی معابر شهر تهران (شهریور ۹۸)، چه تعداد معبر به تفکیک مناطق ۲۲ گانه و در کل شهر تهران چنین مسأله‌ای داشته‌اند؟

-علل و عوامل مؤثر بر فقدان واژه شهید در برخی معابر چه بوده است؟

-آیا سوء نیت، تعمد و یا اهمال در کار بوده است؟

-آیا حذف واژه شهید، در دوره فعلی مدیریت شهری صورت پذیرفته است؟

-برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه، چه باید کرد؟

در بررسی‌های کمیته ویژه مشخص شد ٨.١ درصد از معابر تهران، حداقل یک تابلوی مساله‌دار داشته‌اند. سه عامل شناسایی شد. بیشترین درصد مربوط به عامل فرسودگی در طی ١٨ سال با ٥.٩ درصد، دومین عامل درج نشدن توسط پیمانکار با ٢ درصد و سوم، عامل تخریب (عمدی یا غیرعمدی) با ٠.٢ درصد بوده است.

توجه کنیم این ٨.١ درصد، نه درصد تابلوهای مساله دار، بلکه درصد معابری است که حداقل یک تابلوی مساله‌دار در آنها مشاهده شده است. یعنی درصد تابلوهای مساله‌دار، بسیار کمتر از میزان تصور و تبلیغات رسانه‌ای بوده است!

نکته مهم دیگر اینکه، مجموع اشکالات، ماحصل یک دوره هجده ساله بود؛ چقدر در آن دو سه ماه، این اتفاق سناریویی شهیدزدایی و توطئه خوانده شد! خوشبختانه بعد از ارائه گزارش که به طور وسیع در رسانه‌ها منتشر شد، موضوع خاتمه یافت و دیگر کسی از توطئه و سناریوی شهیدزدایی در شهرداری تهران سخن نگفت.

سردار یزدی فرمانده محترم سپاه محمدرسول الله تهران بعد از همان جلسه در جمع رسانه‌ها گفت: گزارش سخنگوی شورای شهر تهران، گزارش خوب و جامعی بود و از ابتدا معلوم بود که شهرداری و مدیریت شهری به دنبال حذف واژه شهید نبودند.

اکنون حذف کلمه "اسلامی" از تابلوی میدان جمهوری اسلامی، حداقل برای من که مسئولیت بررسی موضوع مشابهی در مقیاس وسیع را برعهده داشته‌ام به نظرم سهوی و ناشی از کم‌توجهی است. حتماً موضوع باید پیگیری شود.

اینجانب به عنوان رئیس کمیته ویژه در آن مقطع، در یک سال اخیر همچنان پیگیر اقدامات شهرداری در جلوگیری از اقدامات مشابه حذف نام شهدا بوده‌ام اما اینکه یک اقدام سهوی و یک خطا را که با تذکر قابل رفع است، چرا باید در دهه اول محرم با تبلیغاتی غیرهمدلانه و تخریبی، موجب جریحه‌دار کردن احساسات پاک مردم کنیم؟ "

کد خبر 440243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.