اتمام فیلمبرداری مستند تاریخی "اصفهان روزگار نو"

کارگردان مستند تاریخی " اصفهان روزگار نو" که تهیه کنندگی دو فیلم سینمایی "چشمهایت" و" هزارسال با تو " را در کارنامه خود دارد؛ از اتمام فیلمبرداری آن خبر داد.

احمد مقامی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص این مستند، اظهار کرد: مستند تاریخی" اصفهان روزگار نو" برگرفته از کتاب "خاتون" به قلم مجتبی زمانی است. او در این کتاب با بیانی شیوا و قلمی نرم به بیان تاریخ سیاسی اجتماعی ایران از زمان سقوط سلسله‌ صفویه تا امضای فرمان مشروطیت توسط مظفر الدین شاه می‌پردازد.

وی افزود: کتاب خاتون یک هدیه معنوی بود که در یکی از جلسات آن را دریافت کردم. پس از مطالعه آن به خاطر جذابیتی که در بیان وقایع تاریخ داشت،  طی جلسه‌ای که با مجتبی کریمی و مؤلف کتاب خاتون داشتیم تصمیم گرفتیم در قالب یک مستند تاریخی به صورت چکیده به بیان اتفاقات مهم تاریخ سیاسی ایران که مرتبط با شهر اصفهان بوده است بپردازیم.

این کارگردان ادامه داد: از آنجا که در آموزه‌های تاریخی، شناساندن شخصیت‌های ملی و میهنی یک امر ضروری است؛ ساخت چنین مستندهایی می‌تواند برای مخاطبین جذاب‌تر باشد و به اطلاع رسانی در خصوص گذشته تاریخی کشور کمک کند.

مقامی در پاسخ به اینکه از کدام مکان‌های تاریخی اصفهان در ضبط مستند استفاده شده است، گفت: ابتدا قرار بود مصاحبه و گفت و گوی بین مهمان برنامه و مجری با توجه به موضوع مورد بحث در تمامی لوکیشن‌های تاریخی اصفهان فیلمبرداری شود اما به علت محدودیت‌های ناشی از کرونا و به پیشنهاد مجتبی کریمی تهیه کننده اثر، آن را به چند لوکیشن محدود کردیم.

وی تصریح کرد: مرحله فیلمبرداری به اتمام رسیده و پروژه در مرحله تدوین قرار دارد. پس از تدوین نهایی جهت بازبینی و کسب مجوز نمایش به رسانه ملی ارسال خواهد شد.

این کارگردان در خصوص عوامل ساخت مستند "اصفهان روزگار نو" گفت: تهیه کننده این اثر مجتبی کریمی، مجری طرح آن انجمن سینمای جوان، جانشین تولید: سید علی منجمی، مدیر فیلم برداری و تدوین: محسن میرزایی، گریم: حمید قربانی، مجری: راشین رضوی و مهمان برنامه مجتبی زمانی است.

مقامی افزود: در حال تدوین فیلمنامه‌ای با موضوع "فریدون شهر امن ترین شهر جهان" هستیم که پس از اخذ مجوزهای لازم پیش تولید آن آغاز خواهد شد.

کد خبر 440231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.