تدوین سند طرح جامع توسعه سیستم‌های هوشمند حمل و نقل کرج

پس از یک سال مطالعات، بررسی‌های میدانی و کارشناسی سند طرح جامع توسعه سیستم‌های هوشمند حمل ونقل شهر کرج تدوین شد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا احمدی نژاد با اشاره به تدوین طرح جامع توسعه سیستم‌های هوشمند حمل و نقل شهر کرج در افق کوتاه مدت (تا سال ۱۴۰۴)، اظهار کرد: سامانه‌های هوشمند حمل و نقل در صورت به کارگیری به جا و مناسب قادر خواهند بود تا نقش چشمگیری را به طور مستقیم و غیر مستقیم بر مدیریت شهری و ایجاد شهرداری الکترونیک ایفا کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین گام برای تدوین برنامه ریزی راهبردی در کنترل ترافیک شهری، تعیین ساختار مناسب و جامع برای آن است، افزود: در واقع سامانه‌های هوشمند ترافیک همچون سیستم نظارت تصویری، کنترل هوشمند تقاطع‌ها، کنترل سرعت و کنترل مکانیزه محدوده زوج و فرد علاوه بر عملکرد مجزا، قادر است در صورت یکپارچه سازی در سطح بالاتری ترافیک شهر کرج را سامان داده و اداره کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار کرج گفت: هم افزایی و یکپارچه سازی در سطوح مختلفی همچون یکپارچه سازی اطلاع رسانی در شهر، مدیریت واحد بر عملیات اجرایی در شهر، مدیریت بحران و امدادرسانی، ارائه تسهیلات در خدمات رسانی از مزایای تهیه این طرح به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: معاونت حمل و نقل شهرداری به عنوان یکی از کلانشهرهای پیشرو در این بخش، طی سال گذشته نسبت به اخذ مشاور مجرب در زمین تدوین ساختار جامع و سند توسعه سیستم‌های هوشمند اقدام کرد.

احمدی نژاد یادآور شد: جلسه نهاییِ تدوین سند جامع با حضور مدیر مرکز کنترل ترافیک و مشاور مربوطه برگزار و برنامه‌های توسعه سیستم‌ها به صورت سالانه و تفکیکی و جز به جز تا افق ۱۴۰۴ تشریح شد.

کد خبر 440227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.