تولید نوشابه توسط شرکت لبنی تخلف است/نظارت جدی تعزیرات در ایام محرم

مدیرکل تعزیرات شهر تهران با بیان اینکه در ایام محرم نظارت تعزیرات جدی است، گفت: متأسفانه اخیراً یکی از شرکت‌ها اقدام به تولید نوشابه‌ای خاص کرده که مسئولان امر باید بررسی کنند این محصول چه ارتباطی با لبنیات دارد.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، محمدعلی اسفنانی در برنامه رویداد رادیو با اشاره به گلایه مردم نسبت به افزایش سرسام آور قیمت لبنیات، اظهار کرد: در بحث مواد لبنی شاهدیم که شرکت‌ها بین ۳۸ تا ۴۰ قلم کالا تولید کرده‌اند.

وی افزود: سه قلم کالا شامل شیر، ماست و پنیر مشمول قیمت گذاری تثبیتی و اجباری است ولی سایر کالاها چون تابع عرضه و تقاضا هستند رقابت، نوع محصول و امتیازات هر محصول موجب تفاوت قیمتی آنها است.

اسفنانی گفت: اخیراً گزارش مردمی حکایت از افزایش قیمت محصولات غیر تثبیت قیمتی بود که با پیگیری‌های ما مشهود بود ۱۰ قلم کالا افزایش قیمت نداشت.

وی افزایش قیمت شیر خام را ادعای تولید کنندگان مبنی بر گران شدن محصولات لبنی دانست و افزود: در هفته اخیر بیشتر وقت تعزیرات تهران به قیمت لبنیات معطوف شد، همچنین ما به بحث میوه هم ورود کردیم و خوشبختانه تا حد معقولی قیمت آن تثبیت شد.

قیمت مصوب مرغ ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان است

وی افزود: در قیمت مرغ با توجه به اینکه افزایش قیمت در نظر گرفته شده بود، اعلام شد در تمام میادین میوه و تره‌بار داخل شهر قیمت مصوب مرغ کیلویی ۱۵ هزار و ۷۵۰ هزار تومان موجود است.

اسفنانی همچنین تولید نوشابه توسط یک شرکت لبنی را تخلف دانست و گفت: شرکت‌های لبنی باید فقط لبنیات تولید کنند که تولید نوشابه گازدار تخلف است و اگر این نوشابه بر پایه شیر تولید نشود، تخلف محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان تعزیرات ادامه داد: پزشکان همواره شیر و مواد لبنی را توصیه می‌کنند که اگر بنا باشد شرکت‌های لبنی در تولید نوشابه‌های پر خطر گازدار ورود کنند، وجه غالب آنها چنین محصولاتی خواهد بود.

گران‌فروشی نان تخلف است

اسفنانی ضمن تأیید گزارش‌های واصله مبنی بر افزایش قیمت نان گفت: پرتال‌ها تنظیمی از سوی مردم حکایت دارد که برخی نانوایی‌ها بدون اجازه اقدام به افزایش قیمت نان کرده‌اند که قطعاً تخلف است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده‌های این واحدهای متخلف صنفی، اظهار کرد: قیمت نان برای آزادپزها و دولتی‌ها مصوب است و حتی آزادپز به معنای این نیست که تمام محصول آرد دریافتی با قیمت آزاد تأمین می‌شود.

در محرم امسال گشت‌ها و نظارت‌های تعزیرات جدی است

اسفنانی ادامه داد: محرم امسال خاص است که از منظر بیماری، بازار هم منحصر به فرد بوده و به همین جهت هیئات و توزیع غذا و پخت و پز با محدودیت روبرو است؛ اما به معنای کاهش نظارت ما نیست و به همان صورت که هر ساله نسبت به افزایش تعداد گشت‌ها اقدام می‌کنیم، در این ایام نظارت جدی خواهیم داشت.

کد خبر 440219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.