اختصاص ۶۸ میلیارد تومان برای بازآفرینی شهری سبزوار

دبیر ستاد بازآفرینی شهر سبزوار گفت: در چهار سال اخیر ۶۸ میلیارد تومان اعتبار به منظور توانمند سازی در محلات هدف شهر سبزوار هزینه شد.

به گزارش ایمنا، مهدی برزویی اظهار کرد: پروژه‌های بازآفرینی و توانمندسازی مناطق هدف شهر سبزوار استمرار ۹ ساله دارد و از سال ۱۳۹۴ پس از تصویب سند آن اقدامات بازآفرینی در این شهر آغاز شده است.

وی اضافه کرد: چشم‌انداز اقدامات بازآفرینی در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شد که یک سال و نیم دیگر فرصت داریم تا با کمک معتمدین و دستگاه‌های اجرایی مربوطه کمبودهای باقی‌مانده را رفع کنیم.

دبیر ستاد بازآفرینی شهر سبزوار اظهار کرد: در چهار سال گذشته برای انجام اقدامات بازآفرینی مشاور مشکلات فیزیکی از جمله آسفالت معابر، بهداشت، مدرسه، فاضلاب، کلانتری، مسائل آموزشی و آسیب‌های اجتماعی مورد شناسایی قرار گرفت و ۲۰۷ اقلام در محلات هدف تعریف شد.

برزویی ادامه داد: ۳۵ اقدام به صورت ۱۰۰ درصد انجام، ۲۰ اقدام تاکنون آغاز نشده و مابقی اقدامات در محلات هدف شهر سبزوار در حال انجام است.

وی افزود: تلاش ستاد بازآفرینی شهر سبزوار رسیدن به پیشرفت اقدامات به بالای ۶۰ درصد است و از مجموع ۱۰۵ اقدام به دستگاه‌های اجرایی تعلق دارد.

دبیر ستاد بازآفرینی شهر سبزوار گفت: در چهار سال اخیر ۶۸ میلیارد تومان اعتبار به منظور توانمند سازی در محلات هدف شهر سبزوار هزینه شد که از این میزان ۱۶ میلیارد تومان از سوی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان بوده است.

گفتنی است؛ سبزوار رتبه دوم حاشیه نشینی را پس از مشهد در خراسان رضوی دارد. این شهر از جمله شهرهای میانی است که با مساله سکونت‌گاه غیررسمی مواجه است و نزدیک به ۳۰ هزار نفر از جمعیت این شهر در سکونتگاه‌های غیررسمی که دور تا دور آن را فرا گرفته زندگی می‌کنند. محدوده شرق کال عیدگاه، بزرگترین کانون اسکان غیررسمی شهر سبزوار هم از نظر جمعیت و هم وسعت محسوب می‌شود. ۸۰۰ هکتار از گستره سه هزار و ۷۵۴ هکتاری شهر سبزوار، سکونت‌گاه غیررسمی یا حاشیه این شهر محسوب می‌شود.

کد خبر 440207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.