۱۳۰ تن به ظرفیت تولید کنسانتره مس کشور افزوده می‌شود

مدیرعامل شرکت مس ایران گفت: با اجرای طرح بزرگ تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ مس درآلو سالانه بیش از ۱۳۰ هزار تن کنسانتره مس با عیار حداقل ۲۲ درصد به ظرفیت تولیدی شرکت ملی صنایع مس ایران افزوده خواهد شد.

به گزارش ایمنا، اردشیر سعدمحمدی اظهار کرد: در این طرح ملی گشایش معدن مس درآلو کرمان جهت استخراج پایدار به ظرفیت هفت میلیون تن کانسنگ سولفوری مس و احداث و بهره‌برداری از کارخانه فرآوری با ظرفیت بیش از ۱۳۰ هزار تن کنسانتره مس با عیار حداقل ۲۲ درصد در سال مورد برنامه‌ریزی و مراحل اجرایی طرح، مورد اقدام قرار گرفت.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر بخش عمده‌ای از تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز این پروژه خریداری و نصب شده‌اند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این پروژه در نیمه اول سال ۱۴۰۰ پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت مس میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در پروژه درآلو تاکنون بالغ بر ۸,۸۰۰ میلیارد ریال و با صرف هزینه ارزی ۶۳ میلیون یورو بوده است.

لازم به ذکر است طرح تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ درآلو با هدف تجهیز و بهره‌برداری از معدن درآلو کرمان به ظرفیت هفت میلیون تن خاک سولفوری برای تولید ۱۳۰ هزار تن کنسانتره مس با متوسط عیار ۲۲ درصد در سال در ۶۱ کیلومتری جنوب شهرستان کرمان واقع شده است.

منبع: مس پرس

کد خبر 440182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.