مشکلات حقوقی احداث نخستین خانه کودک اصفهان رفع می‌شود

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح و نقشه پروژه نخستین خانه کودک تخصصی اصفهان که در زمینی به وسعت پنج هزار متر در منطقه دو احداث می‌شود، آماده بوده و اگر مشکلات حقوقی آن رفع شود، عملیات احداث آغاز خواهد شد.

فتح‌الله معین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جلسات مشترک کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای شهر با کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی برای بررسی پروژه عمرانی مناطق مختلف و با حضور مدیران مرتبط در شهرداری برگزار می‌شود.

وی افزود: در جلسه مشترک اخیر، پروژه‌ها و طرح‌هایی که در سال جاری برای منطقه دو شهرداری در بودجه قید شده بود بررسی و میزان پیشرفت آن‌ها، وضعیت فعلی تأمین اعتبار، میزان اعتباری که برای تکمیل آن باید تخصیص یابد و اقدامات مورد نیاز برای فعال شدن طرح ارزیابی شد.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان درباره نتایج این جلسه تصریح کرد: اعضای دو کمیسیون بر انجام اقدامات لازم در احداث یا بازگشایی معابر و خیابان‌ها، تخصیص کامل اعتبارات مربوط به محرومیت زدایی در این منطقه و تعیین تکلیف خانه کودک منطقه دو تاکید کردند.

وی با بیان اینکه خانه کودک به دلیل اشکالاتی که در تملک زمین آن وجود دارد نیازمند اتخاذ تصمیمات لازم است، ادامه داد: زمینی که برای احداث این مرکز در نظر گرفته شده، مشاع بوده و بخشی از آن در مالکیت افرادی است که در ایران حضور ندارند.

معین خاطرنشان کرد: درباره نحوه تعیین تکلیف در این زمینه بحث و در نهایت مقرر شد اداره کل امور حقوقی و قراردادهای شهرداری اصفهان این مشکل را رفع کند.

وی اضافه کرد: طرح و نقشه این پروژه که در زمینی به وسعت پنج هزار متر مربع احداث می‌شود، آماده بوده و اگر مشکلات حقوقی آن رفع شود، عملیات احداث اولین خانه کودک تخصصی اصفهان آغاز خواهد شد.

رئیس کمیسیون پایش، نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر مشکلات تملک زمین پروژه حل نشود، زمین مناسب دیگری تملک خواهد شد و سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان نیز اعلام آمادگی کرده که نقشه‌های مربوط به زمین جدید پروژه ظرف مدت دو ماه تهیه شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح خانه کودک بر اساس برنامه‌ای که به یونیسف ارائه شده پیش می‌رود، افزود: این خانه دارای بخش‌های مختلف بازی‌های فکری، بازی‌های فیزیکی، مرکز خلاقیت و کتابخانه است.

کد خبر 440179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.