شفاف سازی معاون شهردار اصفهان درباره لغو قرارداد خرید اتوبوس‌ها+سند

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان درباره پرسش‌هایی که در فضای مجازی مطرح می‌شود که چرا شهرداری قرارداد خرید اتوبوس را اجرا نکرده توضیحاتی ارائه کرد.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، ضمن شفاف‌سازی درباره موضوع مطرح شده پیرامون لغو قرارداد خرید اتوبوس در این دوره مدیریت شهری که چندی پیش در نطق عضو کمیسیون اقتصادی و رئیس سابق شورای شهر مطرح شد، اظهار کرد: قراردادی برای خرید اتوبوس مطرح نبوده که لغو شده باشد، بلکه توافق‌نامه‌ای بود که به علت نپرداختن پیش‌پرداخت‌ها طرف مقابل آن را اجرا نکرده است.

وی تصریح کرد: در مدیریت قبلی برای خرید اتوبوس دو موافقت‌نامه با شرکت عقاب افشان با فاصله بسیار کم منعقد شده بود که اولی برای خرید ۱۱۰ دستگاه اتوبوس بود که بعد به ۱۳۷ دستگاه افزایش یافت و موافقت‌نامه دوم برای خرید ۳۵۰ دستگاه اتوبوس امضا شده بود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان درباره دلیل اجرا نشدن موافقت‌نامه خرید اتوبوس‌ها، گفت: قرارداد وقتی جاری می‌شود که پیش‌پرداخت در موعد مقرر پرداخت شده باشد، اما وقتی پیش‌پرداخت آن وصول نشود در مهلت قانونی طرف قرارداد می‌تواند قانونا آن را فسخ کند.

وی تاکید کرد: قرارداد خرید ۱۱۰ دستگاه اتوبوس که به ۱۳۷ دستگاه افزایش یافت به‌صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد غیر نقد، منعقد شده بود که بخش عمده وجوه نقد و غیر نقد آن توسط مدیریت فعلی شهری پرداخت و اتوبوس‌های آن به خطوط شهر تزریق شد؛ اما برای مورد دوم قراردادی در کار نبوده و پیش‌پرداخت آن هم انجام نشده بود به همین دلیل طرف مقابل آن را فسخ کرد.

طهرانی اظهار کرد: در سه سال گذشته علاوه بر تأمین مالی ۱۳۷ دستگاه مطرح شده، یکصد دستگاه اتوبوس اخیراً خریداری و ۵۰ دستگاه نیز بازسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تأمین اعتبار برای بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در سال‌جاری و سال آینده از طریق صندوق امید انجام شده که قراردادهای آن در دست اقدام است و شهروندان در پایان سال چهارم خدمت این تیم مدیریت شهری، می‌توانند از ۹۵۰ دستگاه اتوبوس نو و بازسازی شده استفاده کنند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان ادامه داد: همچنین در سال جاری ۱۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس و خطوط جدید BRT فروخته شد که آماده هزینه است.

وی با تاکید بر اینکه تمام همت مدیران شهری و شورای شهر در این دوره بر این است که امکانات بهتری را برای حمل و نقل عمومی فراهم کنند، اظهار کرد: شهروندان باید بدانند که در وضعیت تحریم، تأمین و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای اقدام عادی و راحتی نیست و این فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای با مشکلات فراوان به سرانجام می‌رسد.

به گزارش ایمنا، عضو کمیسیون اقتصادی و رئیس سابق شورای شهر اصفهان هفته گذشته در نطق خود از قراردادهایی سخن گفت که در دوره قبل مدیریت شهری برای خرید اتوبوس منعقد شده، اما در دوره فعلی، لغو و با انعقاد قراردادهای جدید همان اتوبوس‌ها با قیمت‌هایی گزاف‌تر خریداری شده است.

رضا امینی در این باره اظهار کرده بود: «در سال ۹۴ شهرداری اصفهان مراحل فنی و اداری عقد دو قرارداد خرید اتوبوس از شرکت عقاب افشان برای خرید ۱۱۰ دستگاه اتوبوس ۱۵ متری که بعداً به ۱۳۷ دستگاه افزایش یافت و قرارداد دیگری به ظرفیت ۳۵۰ دستگاه ۱۲ متری را انجام داد. حدود ۹۰ دستگاه از قرارداد اول در چند مرحله برای راه‌اندازی خطوط تندروی خیابان‌های جی و باهنر و تعداد ۴۰ دستگاه هم در اوایل فعالیت مدیریت شهری پنجم به ناوگان اضافه شد که به‌رغم وجود قرارداد رسمی و تعهدات فروشنده، قرارداد خرید ۳۵۰ دستگاه اتوبوس به قیمت هر دستگاه ۴۵۰ میلیون تومان که طی اصلاحیه‌ای بر اساس تغییرات فنی به مبلغ هر دستگاه ۴۸۵ میلیون تومان افزایش یافت، لغو شد.»

کد خبر 440136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • کارمند یکی از ادارات شهر هستم IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    2 2
    شفاف سازی خیلی خوبی بود احسنت
  • حسین BG ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    2 1
    سلام زینبیه جایگاه اتوبوس ندارد
  • Omid IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    2 3
    اصفهان باید با خودروی برقی پر بشه نه لگن دودزا در این ۸ سال اصفهان نابود کامل شد ..