تشخیص کرونا با سگ روباتیک/تولید کوچک‌ترین حافظه بی سیم دنیا

محققان دانشگاه ام آی تی با ایجاد تغییراتی در روبات شرکت بوستون دینامیک که قادر به تقلید از توانایی‌های سگ‌هاست، موفق به تشخیص بیماری کرونا شدند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساخت موبایل تاشو ارزان قیمت توسط شرکت سامسونگ، تولید کوچک‌ترین حافظه بی‌سیم دنیا، شکسته شدن رکورد سرعت شارژ خودروهای برقی و تشخیص کرونا با استفاده از سگ روباتیک را در بسته خبری تکنولوژی ایمنا بخوانید.

سامسونگ موبایل تاشو ارزان قیمت می‌سازد

سامسونگ تنها شرکتی است که موبایل‌های تاشو را در سطح وسیع می‌فروشد و قرار است دستگاه‌های تاشو گلکسی زد فولد۲ و گلکسی زد فولد۲ 5G را ماه آینده رونمایی کند، اما هیچ یک از این دستگاه‌ها ارزان قیمت نیستند و گروه محدودی آن‌ها را می‌خرند. در همین راستا سامسونگ تصمیم دارد یک موبایل تاشو ارزان قیمت نیز بسازد؛ البته در ماه ژوئن نیز گزارشی مبنی بر ساخت یک موبایل تاشو ارزان قیمت در شرکت سامسونگ منتشر شد که در آن به این موضوع اشاره شده بود که موبایل مذکور سال میلادی آینده رونمایی می‌شود، اما نام و مشخصات آن فاش نشد.

اکنون وب سایت SamMobile در گزارشی فاش کرده که شماره مدل موبایل تاشو ارزان قیمت سامسونگ SM-F415 است، این دستگاه با دو گزینه حافظه ذخیره ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت عرضه خواهد شد. هنوز مشخص نیست این موبایل چقدر ارزان‌تر از دستگاه‌های تاشوی دیگر است، احتمالاً برای کاهش قیمت دستگاه از دوربین‌هایی با کیفیت پایین‌تر و پردازنده‌های میان رده استفاده می‌شود.

تولید کوچک‌ترین حافظه بی سیم دنیا

یک شرکت تجاری از تولید کوچک‌ترین حافظه اس اس دی و بی سیم دنیا خبر داده که با طیف گسترده‌ای از وسایل الکترونیکی سازگار است. این حافظه ابعادی به اندازه یک کارت اعتباری بانکی دارد و می‌توان از آن برای ذخیره سازی عکس، ویدئو و فایل‌های موسیقی استفاده کرد، انتقال اطلاعات بین این حافظه و نیز انواع رایانه‌ها، دوربین‌ها و پهپادها به سادگی ممکن است.

ابعاد کوچک این حافظه اس اس دی، نقل و انتقال آن را تسهیل می‌کند. این حافظه که توسط شرکت اسکای باکس تولید شده با استاندارد بی سیم وای فای ۶ سازگاری داشته و بزرگترین مدل آن تا چهار ترابایت گنجایش ذخیره سازی اطلاعات دارد. مدل‌های متنوع این حافظه بی سیم اس اس دی ۵۱۲ گیگابایت، یک ترابایت و دو ترابایت ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات دارند.

حافظه‌های یادشده را می‌توان به سرورهای کلود تبدیل کرد تا بتوان از منزل یا محل کار به داده‌های ذخیره شده بر روی آن دسترسی پیدا کرد، سرعت نقل و انتقال داده از طریق این حافظه به ۹۰۰ مگابایت در ثانیه می‌رسد و این حافظه چهار برابر سریع‌تر از حافظه‌های اس اس دی ساتا و ۲۰ برابر سریع‌تر از حافظه‌های اچ دی دی است.

اتصال بی سیم این حافظه به چند وسیله به طور همزمان و مشاهده محتوای ذخیره شده بر روی آن نیز ممکن است. اپلیکیشن اسکای باکس نیز مدیریت محتوای ذخیره شده روی حافظه مذکور را تسهیل می‌کند. قیمت مدل ۵۱۲ گیگابایتی این حافظه ۹۹ دلار و قیمت مدل چهار ترابایتی آن با لوازم جانبی ۸۹۵ دلار است.

رکورد سرعت شارژ خودروهای برقی شکسته شد

خودرو لوسید ایر که رونمایی از آن ماه آینده صورت می‌گیرد می‌تواند با یک بار شارژ ۸۳۲ کیلومتر را طی کند که نسبت به قدرتمندترین خودروهای برقی که معمولاً با یک بار شارژ مسافت بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر را طی می‌کنند، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود.

شارژر این خودرو در هر یک دقیقه انرژی لازم را برای پیمودن ۳۲ کیلومتر در باتری‌های خودروی مذکور ذخیره می‌کند. این موفقیت ناشی از استفاده فناوری جدید ۹۰۰ وی و نیز شارژر سریع دی سی است؛ بنابراین این خودرو با ۲۶ دقیقه شارژ باتری می‌تواند بیش از ۸۳۰ کیلومتر را طی کند و در صورت استفاده از شارژر ای سی، سرعت شارژ لوسید ایر به ۱۳۰ کیلومتر در ازای هر ساعت شارژ می‌رسد.

شرکت مذکور برای تولید این خودرو و نیز تأسیس ایستگاه‌های شارژ آن در حال مذاکره با شرکت‌هایی همچون فولکس واگن و الکتریفای است و قصد دارد زمینه استفاده از ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی الکتریفای را در سراسر آمریکا فراهم کند. این شرکت قصد دارد دو هزار ایستگاه شارژ ۳۵۰ کیلووات ساعتی در ایالات متحده تأسیس کند.

تشخیص کرونا با استفاده از سگ روباتیک

محققان دانشگاه ام آی تی با ایجاد تغییراتی در روبات شرکت بوستون دینامیک که قادر به تقلید از بسیاری از توانایی‌های سگ‌ها است، موفق به تشخیص بیماری کرونا شدند. این روبات تا امروز برای انجام کارهای مختلفی شامل عملیات امداد و نجات، هدایت گله‌های حیوانات و چوپانی مورد استفاده قرار گرفته، اما قرار است بیماران مبتلا به کرونا را نیز شناسایی کند.

روبات یادشده نیاز افراد مشکوک به کرونا را برای مراجعه به پزشک برطرف می‌کند و با معاینه افراد قادر به شناسایی علائم ابتلای آن‌ها به کرونا و تشخیص قطعی این بیماری است. روبات اسپات برای این کار به یک سیستم کنترل و نظارت غیر لمسی و نیز یک تبلت مجهز شده که در صورت لزوم، مشاهده بیماران و بررسی شرایط آن‌ها را از راه دور برای پزشکان ممکن می‌کند.

روبات اسپات همچنین مجهز به امکاناتی برای تبادل سیگنال‌های رادیویی و نیز حسگرهایی برای شناسایی علائم حیاتی بدن افراد شامل تعداد تنفس و نرخ ضربان قلب است. دوربین‌های مادون قرمز این روبات تشخیص می‌دهند که آیا فرد مراجعه کننده تب دارد. از تبلت نصب شده بر روی این روبات هم می‌توان برای گفتگوی از راه دور با بیماران استفاده کرد.

این روبات در استفاده‌های آزمایشی موفق بوده و انتظار می‌رود با افزایش استفاده از این روبات میزان انتقال ویروس کرونا از بیماران به کادر بهداشت و درمان بیمارستان‌ها کمتر شود.

کد خبر 440135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.