تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار برای نورپردازی و مبلمان چهارباغ بالا

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: اعتباری معادل یک میلیارد تومان برای طراحی نورپردازی و مبلمان چهارباغ بالا در نظر گرفته شده است.

حسن مؤذنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امسال طراحی و ساخت مبلمان چهارباغ بالا همچنین نورپردازی آن در دستور کار قرار گرفته و اجرای آن توسط منطقه شش شهرداری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: انتخاب نوع و طراحی مبلمان چهارباغ بالا خاص، بر اساس موقعیت این خیابان و متفاوت از مبلمان چهارباغ عباسی انجام خواهد شد چرا که پروسه طراحی مبلمان شهری پیاده راه چهارباغ عباسی پس از بررسی، مطالعه اولیه و هماهنگی‌های صورت گرفته با کارشناسان سازمان میراث فرهنگی استان در سازمان زیباسازی کلید خورد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به تاریخی بودن محور چهارباغ عباسی استفاده از متریال سنگ و چوب در ساخت مبلمان شهری مخصوص این محور در دستور کار بوده و از بهترین متریال سنگ و چوب استفاده شده است.

وی با بیان اینکه طراحی مبلمان شهری با توجه به موقعیت مکانی و اقلیم آن انجام می‌شود، ادامه داد: برخی پارامترها از جمله نوع گذر و موقعیت فضای موجود، نوع برخورد شهروندان و حجم ترددها در طراحی مبلمان شهری مورد توجه قرار می‌گیرد.

مؤذنی با تاکید بر اینکه چهارباغ بالا، چهارباغ عباسی و چهارباغ پایین هر کدام هویت جداگانه دارد، خاطرنشان کرد: نورپردازی چهارباغ بالا در مرحله طراحی است و در نیمه دوم سال جاری اجرایی خواهد شد.

کد خبر 440133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.