کمبود وسایل حفاظتی برای کادر درمان

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی ضمن گرامیداشت روز پزشک؛ گزارشی از روند ارائه خدمت رسانی به بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی ارائه کرد.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل آفریده، اظهار کرد: همه مراکز مشغول خدمات‌رسانی هستند و سعی می‌کنیم به نحو احسن بیمه شدگان را حمایت کنیم تا سلامتی خود را به دست آورند.

وی افزود: طی آمار هفته گذشته، بیش از ۴۰ هزار نفر تحت بستری را درمان کردیم که آمار سرپایی‌ها بیشتر است و حدود هزار و ۲۱۳ نفر هم بستری هستند.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه به نظر می‌رسد با احتیاط بیشتر مردم، روند نزولی کم کم دارد شروع می‌شود گفت: در هفته‌های گذشته تا هزار و ۵۰۰ مورد بستری هم داشتیم، مردم بیشتر رعایت کردند و از آنها قدردانی می‌کنیم که مراقب سلامتی خود هستند، کووید ۱۹ چالش اصلی کشور است و امیدوارم با رعایت مردم از این وضع خارج شویم.

آفریده ضمن توصیه اکید به رعایت اصول بهداشتی، اظهار کرد: حتماً رعایت اصول بهداشتی و حفاظت‌های فردی در پیشگیری از بیماری مؤثر است، رعایت فاصله اجتماعی در امور روزمره زندگی بسیار مهم است، مردم بدون ماسک با هیچکس صحبت نکنند، اجازه نزدیک شدن بدون ماسک به همدیگر را صلاح نمی‌دانیم. در تحریم هستیم و شرایط سخت است ولی اگر مردم رعایت کنند قول می‌دهیم بر بیماری فائق شویم.

وضعیت تأمین دارو در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی

وی درباره وضعیت تأمین دارو در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی گفت: خوشبختانه در ایام اخیر وضعیت تأمین داروهای پرمصرف ما بهتر شده است، البته درباره یکسری داروها که هنوز تاییدیه فارماکوپه را دریافت نکردند با محدودیت مصرف مواجه هستیم، اما داروهای مورد تأیید دانشگاه‌های علوم پزشکی به قدر کفایت در اختیار بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد و درمان‌ها بهتر انجام می‌شود، بیماران هم زودتر ترخیص می‌شوند و بسیاری از آنها سرپایی درمان می‌شوند، در یکی دو هفته اخیر وضعیت دارودرمانی بهتر شده است.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی افزود: دارویی مثل رمدسیور هنوز تاییدیه نگرفته ولی برخی پزشکان ترجیح می‌دهند استفاده کنند که فعلاً محدودیت داریم چون تاییدیه کاملی ندارد و در پروتکل‌های درمانی قرار نگرفته است.

در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی به روی همه مردم باز است

وی در پاسخ به اینکه آیا بیمارانی که دفترچه تأمین اجتماعی نداشته باشند در مراکز شما پذیرش می‌شوند یا خیر؟ گفت: در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی به روی همه مردم باز است؛ چه در بحث کووید و چه غیر آن؛ البته در زمینه کووید ۱۹ بیمارستان‌های مادر و آموزشی که اعضای هیئت علمی خدمت رسانی می‌کنند ارجح‌تر هستند و توصیه ما این است آنها که بیمه شده نیستند شاید در آن بیمارستان‌ها بهتر خدمت بگیرند.

کمبود وسایل حفاظتی برای خدمت دهندگان

آفریده درباره اعتبارات لازم برای درمان کرونا گفت: مدیرعامل سازمان تمهیدات لازم را در زمینه اعتبارات درمانی اندیشیده، فقط مشکل تهیه لوازم حفاظتی داریم که امیدوارم به کمک وزارت بهداشت مرتفع شود. کمبود وسایل حفاظتی را برای خدمت دهندگان هنوز احساس می‌کنیم که امیدواریم با نظر مثبت و خوبی که همکاران وزارت بهداشت دارند مرتفع شود.

گرامیداشت ۲۵ شهید مدافع راه سلامت

وی در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن روز پزشک و قدردانی از همه پزشکان این سرزمین که در این ایام جهاد می‌کنند، اظهار کرد: ما در سازمان حدود ۲۵ شهید راه سلامت داریم و همه این عزیزان سعی و تلاششان این بود که به بیماران خدمت‌رسانی خوبی شود و تعدادی از آنها از پزشکان ما بودند که از جان و دل مایه گذاشتند.

شرایط بسیار طاقت فرسایی حاکم است

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی افزود: شرایط بسیار طاقت فرسایی حاکم است، بنده خودم عضو تیم کووید بیمارستان هستم و می دانم که چه شرایطی سختی برای پزشکان وجود دارد، تحمل این کاورها هم بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه دست تک تک عزیزان پزشک و کادر درمان را می‌بوسم و به آنها ادای احترام می‌کنم گفت: برای پزشکانی که جان عزیزشان را در این راه از دست دادند طلب مغفرت می‌کنم و امیدوارم با سیدالشهدا (ع) محشور شوند.

به گزارش ایسنا، آفریده اظهار کرد: از همه پزشکان بابت خدمات صمیمانه که انجام می‌دهند قدردانی می‌کنم و البته هرچقدر بخواهیم تشکر کنیم می‌دانیم در مقابل خدماتی که انجام می‌دهند هیچ است اما امیدواریم خداوند به آنها سلامتی و توفیق بدهد.

کد خبر 440132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.