چین: آمریکا صلاحیت درخواست ازسرگیری تحریم علیه ایران را ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: آمریکا به طور یکجانبه از برجام خارج شده و از حقوق خود به جهت عضویت در برجام صرف نظر کرده است بنابراین از صلاحیت درخواست فعال کردن سازوکار ماشه برخوردار نیست.

به گزارش ایمنا، جائو لی جیان در نشست مطبوعاتی در پاسخ به نامه ایالات متحده به شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر درخواست ازسرگیری تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، گفت: آمریکا به طور یکجانبه از برجام خارج شده و از حقوق خود به جهت عضویت در برجام صرف نظر کرده است بنابراین از صلاحیت درخواست فعال کردن سازوکار ماشه برخوردار نیست.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ۲۰ اوت نامه‌ای به رئیس دوره‌ای شورای امنیت ارسال کرده و رسماً خواستار فعال کردن سازوکار ماشه یعنی ازسرگیری سریع تحریم‌های سازمان ملل، تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت شد و اعلام کرد که شورای امنیت باید ظرف ۳۰ روز تمام تحریم‌های قبلی علیه ایران را بازگرداند.

جائو لی جیان در پاسخ به سوالات در این باره گفت که طرف‌های دیگر یعنی چین، روسیه، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایران هم در مورد این مسئله به رئیس شورای امنیت نامه‌ای ارسال کرده و وزیران خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان بیانیه‌ای در مخالفت با درخواست آمریکا صادر کرده‌اند.

منبع: CRI

کد خبر 440123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.