«گردشگری، آلودگی هوا و بهره‌وری» سه محور اصلی  برنامه اصفهان ۱۴۰۵

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: ششمین برنامه طرح جامع با عنوان «اصفهان ۱۴۰۵» که پیش نویس آن پایان شهریورماه سال‌جاری به شورای اسلامی شهر اصفهان تقدیم می‌شود حول سه محور توسعه گردشگری، کاهش آلودگی هوا و افزایش بهره‌وری خواهد بود.

سعید ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تدوین چشم‌انداز شهر اصفهان، اظهار کرد: الگویی که مدیریت شهری اصفهان دنبال می‌کند یک الگوی حرکتی پایین به بالاست و از مجموعه مسائلی که در شهر طبقه‌بندی شده و در قالب ساختار درختی به مسائل کلان رسیده، شهرداری را در تبیین مسائل اصلی شهر کمک می‌کند.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات هم‌اندیشی برنامه طرح جامع شهری اصفهان، تصریح کرد: در این جلسات درصدد هستیم مجموعه نقاط تمرکز متخصصان و اندیشمندان شهری را دریافت کنیم تا کلیدواژه‌های اصلی برای شهر اصفهان به‌عنوان چشم‌انداز تبیین شود.

وی تاکید کرد: الگوی تبیین چشم‌انداز یک حرکت مشارکتی است که افراد در سطوح مختلف از جمله متخصصان، کارشناسان سازمان‌ها تا دستگاه‌های اجرایی و شهروندان مشارکت دارند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان ششمین برنامه طرح جامع را به‌عنوان «اصفهان ۱۴۰۵» تدوین کرده و در پایان شهریور پیش‌نویس سند را به شورای اسلامی شهر اصفهان تقدیم می‌کند که به‌نوعی برنامه سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ شهرداری اصفهان است و حول سه محور توسعه گردشگری، کاهش آلودگی هوا و افزایش بهره‌وری خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد: این حرکت که مبنی بر هدف‌گذاری و تبیین استراتژی و اقدامات در همه سازمان‌ها به‌ویژه در شهرداری اصفهان است، نهادینه شود و شهرداری با برنامه‌ریزی‌های درست و آگاهانه به شهروندان خدمات مناسب‌تری را ارائه کند.

مدیر برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای اجرای برنامه «اصفهان ۱۴۰۵» سه تا چهار منبع مالی در نظر گرفته می‌شود، گفت: بخشی از درآمدها از طریق استفاده از وام و اوراق مشارکت و بخش دیگر ظرفیت‌هایی است که از طریق عوارض پایدار همچون عوارض نوسازی و ظرفیت‌های متمرکز مثل عوارض ارزش‌افزوده، آلایندگی و سوخت حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: بخش سوم درآمدهای ساختمانی است که ۷۰ درصد درآمدهای شهر اصفهان و بسیاری از شهرداری‌ها را تشکیل می‌دهد که آن‌ها را در قالب برخی از مدل‌های علمی و آماری پیش‌بینی می‌کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه بر اساس برآورد اولیه حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان از کل منابع برای برنامه ۱۴۰۵ پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در برنامه اصفهان ۱۴۰۵ دو بخش طرح و پروژه تعریف می‌شود که یک بخش طرح و پروژه‌های جاری و مستمر است که فارغ از هر نوع برنامه‌ای شهرداری باید آن‌ها را ادامه دهد و بخشی دیگر طرح‌های راهبردی و پروژه‌هایی است که می‌تواند باعث ایجاد تحولات بنیادین در شهر شود.

کد خبر 440119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.