محدوده ترافیکی جایگزین طرح زوج و فرد می‌شود

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در آینده نزدیک در اصفهان طرح محدوده ترافیکی جایگزین طرح زوج و فرد خودروها می‌شود.

هادی کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مطالعات شده در حوزه حمل و نقل نشان داده اجرای طرح زوج و فرد به صورت بلند مدت تبعاتی مانند افزایش سرانه مالکیت خودرو را در پی خواهد داشت و شهروندان به داشتن تعداد خودروهای بیشتر تشویق می‌شوند تا هر روز بتوانند به محدوده مرکزی شهر سفر کنند؛ این موضوع باعث می‌شود اجرای طرح زوج و فرد در بلند مدت به اهدافی مثل کاهش ترافیک در محدوده‌های تعیین شده نرسد و در برخی موارد سبب افزایش تردد و یا افزایش طول سفرها شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان به طرح زوج و فرد خودروها به عنوان یک طرح بلند مدت برای تحقق اهداف کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و مدیریت تقاضا نگاه کرد، افزود: با اجرایی شدن طرح ترافیک جدید تقاضای تردد از سوی شهروندان را مدیریت می‌کنیم تا آنها برای سفرهای درون شهری خود برنامه‌ریزی کنند.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: طرح محدوده ترافیک با هدف کاهش ترافیک‌های زائد و ایجاد تسهیلات برای ساکنان مرکز شهر و افرادی که آنجا کار ضروری  دارند اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مطالعات طرح محدوده ترافیکی توسط دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شده و مصوبات لازم از شورای ترافیک استان و شورای شهر دریافت شده است، گفت: در آینده نزدیک این طرح جایگزین طرح زوج و فرد خودروها در شهر می‌شود.

کریمی اظهار کرد: در طرح محدوده ترافیکی پیش بینی شده تا ساکنان محدوده طرح بتوانند با تخفیف ۸۰ تا ۹۰ درصدی مجوز تردد در محدوده مرکزی شهر را دریافت کنند.

وی گفت: قبل از اجرای طرح فراخوانی اعلام می‌شود تا ساکنان محدوده مستندات سکونت خود را ارائه کرده و شماره پلاک آنها در صورت احراز مالکیت و سکونت در سامانه ثبت شده و در نهایت مجوز صادر می‌شود، سایر شهروندان نیز از طرق اپلیکیشن تلفن همراه به صورت پیامک یا از طریق اینترنت یا عوامل فروش طرح، قبل از ورود مبلغ مورد نظر را پرداخت می‌کنند که به محض پرداخت پلاک خودرو در سامانه ثبت خواهد شد.

مدیر مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: پلاک خودروهایی که در محدوده تاریخی و مرکزی شهر تردد می‌کنند از طریق دوربین‌ها ثبت می‌شود چنانچه مالک خودرو مبلغ تعیین شده را پرداخت کرده باشد، خودرو در لیست پلاک‌های مجاز تردد ثبت می‌شود، در غیر این صورت جریمه صادر خواهد شد.

کد خبر 440118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.