۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
 میوه‌های رنگی ضد سرطان است

یک متخصص تغذیه گفت: میوه‌های رنگی بسته به طیف رنگی‌شان می‌توانند هنگام برخورد با سلول‌های سرطانی در بدن به عنوان عامل ضد سرطان عمل کنند.

مجید کلاهدوزان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: میوه‌ها منابع بسیار مفیدی از ویتامین‌ها به خصوص ویتامین‌های محلول در آب مانند ویتامین C و گروه ویتامین B هستند که این موضوع ارزش مصرف آن‌ها را دو چندان می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت انداره میوه‌ها در هنگام انتخاب خاطر نشان کرد: در هر صد گرم میوه هر چه اندازه کوچک‌تری داشته باشد میزان فیبر، املاح و ویتامین آن بالاتر است. اگر در پرورش میوه از کود و سم کمتری استفاده شود و میوه کوچک‌تر باشد، نشان‌دهنده ارگانیک بودن آن است؛ البته این موضوع دلیل قطعی نیست، زیرا بعضی از میوه‌ها با وجود مصرف سم و کود به دلیل شیوه باغداری نادرست، کوچک هستند.

این متخصص تغذیه افزود: هر چه میوه نارس‌تر باشد، میزان قند کمتر و فیبر بالاتری دارد. میوه رسیده قند بالاتری دارد؛ به همین دلیل مصرف میوه نارس برای افراد دیابتی انتخاب مناسب‌تری است. به طور مثال موزی که رنگ آن به سمت سبز می‌رود، قند پایین‌تری دارد. میوه‌هایی که از رسیدن زیاد حالت له‌شدگی به خود می‌گیرند، به سمت فاسد شدن می‌روند و ارزش غذایی آن‌ها از میوه‌های رسیده کمتر است.

وی در زمینه میزان کالری انواع میوه‌ها گفت: میزان کالری در هر صد گرم از صیفی‌جات مانند هندوانه، خربزه و طالبی ۲۵ کیلو کالری است. در هر صد گرم از میوه‌هایی مانند سیب و انواع مرکبات، ۶۰ کیلو کالری وجود دارد. هر صد گرم موز ۹۹ کیلو کالری وجود دارد و در هر صد گرم میوه‌هایی مانند انجیر و خرما ۷۰ کیلو کالری هست.

کد خبر 440092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.