نمی‌توانستیم چراغ جشنواره فیلم کودک را بعد از ۳۳ سال خاموش کنیم

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: برپایی جشنواره به شکل مجازی، تصمیمی است که شورای سیاستگذاری جشنواره گرفت، نمی‌توانستیم چراغ جشنواره کودک را به عنوان یک جشنواره تخصصی ۳۳ ساله خاموش کنیم.

به گزارش ایمنا، علیرضا تابش در برنامه تلویزیونی «شهرفرنگ» درباره برپایی آنلاین این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که فراخوان آن روز پنجشنبه سی مرداد منتشر شد، اظهار کرد: این دوره جشنواره به صورت مجازی و آنلاین در دو بخش رقابتی سینمای ایران و سینمای بین‌الملل برگزار خواهد شد و بنیاد سینمایی فارابی، شهرداری اصفهان و سازمان سینمایی برگزار کنندگان اصلی این رویداد هستند.

وی ادامه داد: از آغاز بهار امسال که با شیوع کرونا مقارن شده بود، مطالعات و جلسات مختلفی داشتیم و نسبت به رصد و تحقیق بین‌المللی از برپایی جشنواره‌های مهم جهانی اقدام کردیم.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری جشنواره به شکل مجازی، از بابت سرقت آثار نگران‌کننده نیست؟ گفت: وقتی از نمایش فیلم در یک جشنواره به شکل آنلاین صحبت می‌کنیم، قرار نیست فیلمی را مثل اکران‌آنلاین دائماً پخش کنیم، بلکه قرار است فیلم در نوبت‌ها و ساعات مشخص، توسط کسانی که در پورتال جشنواره ثبت‌نام می‌کنند و به پلتفرم‌ها وصل می‌شوند، دیده شود.

تابش ادامه داد: در واقع آنها با ثبت‌نام می‌توانند فیلم‌ها را ببیند و از سویی، در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که فیلم‌های سینمایی بلند و کوتاه و انیمیشن به رقابت می‌پردازند و تنوع فیلم‌های خارجی و داخلی بالا است، این حساسیت که مطرح می‌شود، بیشتر در مورد فیلم‌های بلند داستانی وجود دارد که چندتایی در بخش سینمای ملی و چندتایی هم در بخش سینمای بین‌المللی داریم. طبعاً نمایش آنلاین فیلم‌های بلند داستانی در تعامل با تهیه کننده و صاحب اثر اتفاق خواهد افتاد.

وی تأکید کرد: من طی این مدت با تهیه‌کنندگان داخلی جلساتی داشته‌ام. جلسات خیلی خوبی با مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته‌ایم تا آنها به لحاظ زیرساختی جشنواره را حمایت کنند. برخی از رویدادهای ما که احتمالاً در اصفهان برگزار شود، زنده است. همچنین کارگاه‌های آموزشی جشنواره که اتفاقاً در دوران کرونا به‌خاطر آنلاین برگزار شدن، می‌تواند از گستردگی و سطح کیفی بالاتری برخوردار باشد و بتوانیم تعداد بیشتری مهمانان درجه یک را هم مشارکت بدهیم. همین طور نوع مشارکت داوران جشنواره که با یک لینک اختصاصی که برایشان ارسال می‌شود، آثار را داوری می‌کنند.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان تصریح کرد: برپایی جشنواره به شکل مجازی، تصمیمی است که شورای سیاستگذاری جشنواره گرفت و ما به هر حال نمی‌توانستیم چراغ جشنواره کودک را به عنوان یک جشنواره تخصصی ۳۳ ساله که در منطقه معتبر و قدیمی است، خاموش کنیم. کار ما سخت است و به مشارکت و همراهی صداوسیما، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستگاه‌های مختلف نیاز داریم و آنها باید جشنواره فیلم کودک را همراهی کنند. این جشنواره یک کار نو، در خدمت خانواده‌های ایرانی و کودکان و نوجوانان و البته در جهت ارتقای سینمای تخصصی کودک و نوجوان در ایران است.

کد خبر 440091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.