رقابت ۵۱۵ هزار داوطلب در پرتقاضاترین گروه آزمایشی کنکور

رقابت بیش از۵۱۵ هزار داوطلب آزمون سراسری سال ۹۹ برای کسب صندلی رشته های علوم تجربی دانشگاهها، به عنوان پرتقاضاترین رشته ها و بزرگترین گروه آزمایشی کنکور امسال، از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۳۱ مرداد ماه در ۷۷۷ حوزه امتحانی آغاز شد.

به. گزارش ایمنا، برگزاری کنکور از روز چهارشنبه ۲۹ مرداد، با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی هنر آغاز شد و روز گذشته (پنجشنبه ۳۰ مرداد) نیز داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و فنی و ریاضی آزمون خود را برگزار کردند، امروز نیز داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی رقابت می‌کنند و در نهایت کنکور داوطلبان گروه آزمایشی زبان فردا شنبه اول شهریور با شرکت بیش از ۱۷۴ هزار داوطلب برگزار خواهد شد.

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده است که به منظور دسترسی هرچه سریع‌تر داوطلبان به سوالات گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی، این سوالات پس از پایان آزمون در سایت این سازمان منتشر می‌شوند.

طی دو روز گذشته دفترچه سوالات دو گروه آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی همچنین هنر شامل دفترچه سوالات عمومی، دفترچه سوالات اختصاصی و دفترچه فرهنگ و معارف اقلیت‌های دینی و زبان‌های خارجی غیرانگلیسی، پس از برگزاری آزمون، در سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

کلید اولیه سوالات آزمون سراسری (داخل کشور) از ساعت ۲۱ روز دوشنبه سوم شهریور و کلید سوالات آزمون داوطلبان خارج از کشور نیز بعد از ظهر روز چهارشنبه ۵ شهریور بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

سازمان سنجش آموزش کشور به منظور رفع نواقص و مشکلات حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری سال ۹۹ از نظر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و در راستای برگزاری هر چه بهتر فرایند آزمون در روزهای آینده از داوطلبان این آزمون از جمله از داوطلبان معلول و استثنایی نظرسنجی می‌کند و برای این منظور فرم نظرسنجی بر روی سایت این سازمان قرار گرفته است.

کل ظرفیت پذیرش داوطلبان اعم از دانشگاه‌های دولتی، آزاد و سایر زیر نظام‌های آموزش عالی یک میلیون و ۹۲ هزار نفر است که ۹۱۲ هزار نفر آن برای پذیرش از طریق سوابق تحصیلی در نظر گرفته شده و داوطلبان آن احتیاج به شرکت در کنکور ندارند. به این ترتیب که ۲۰ درصد این ظرفیت‌ها برای دوره‌های روزانه دانشجو پذیرش می‌کنند و مابقی آن نیز در نوبت دوم بدون آزمون دانشجو پذیرش خواهند کرد.

در نهایت حدوداً ۱۵۴ هزار نفر ظرفیت برای رشته‌های با آزمون در دانشگاه‌ها اختصاص یافته و کنکور چهار روزه امسال برای کسب رتبه این تعداد از داوطلبان رشته‌های با آزمون برگزار می‌شود.

نتایج اولیه کنکور ۹۹ هفته اول مهرماه اعلام خواهد شد و زمان انتخاب رشته داوطلبان نیز در همان هفته خواهد بود. نتایج نهایی نیز دیرتر از هفته اول آبان اعلام نمی‌شود و در صورت فشرده کردن فرایندهای بررسی و اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش آموزش کشور، شاید نتایج اولیه زودتر از موعد تعیین شده نیز اعلام شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 440039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.