خانه‌های جوانان کشور به خانه‌ حافظان سلامت عزاداران حسینی تبدیل می‌شود

معاون امور جوانان گفت: با اعلام آغاز پویش "جوانان مدافع سلامت عزاداران در ایام سوگواری سالار شهیدان" در پیامی نوشت: در محرم امسال، لازم است کلیه عزاداری‌ها در کشور با رعایت کامل مصوبات ستاد مبارزه با کرونا برگزار گردد و جوانان کشور امسال ضامنین سلامت عزاداران حسینی خواهند بود.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، متن پیام محمد مهدی تندگویان به شرح زیر است:

" گریه بر حسین (ع) و یاد عاشورا برای ما ایرانی‌ها و به خصوص جوانان عاشق حسین (ع)، مثل هوایی است که تنفس می‌کنیم. آغاز محرم که فرا می‌رسد، نمی‌توانیم عزادارش نباشیم، عزاداری برای امام حسین (ع) و یاد واقعه کربلا ستون‌هایی است که سال‌ها بدان تکیه کردیم و به قول فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی در اولین محرم پس از شهادتش (ما ملت امام حسینیم) امسال به واسطه شرایط ایجاد شده ناشی از شیوع بیماری کرونا در کشور، برگزاری مراسم محرم و عزاداری‌ها اما شکل دیگری به خود خواهند گرفت که تهدیدی برای اوضاع حاضر نباشد. اینکه در هر شرایطی راهی برای ذکر حسین (ع) و یاران با وفایش گشوده است نشان از حقانیت و خلوص این ایام دارد.

در محرم امسال، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، لازم است کلیه عزاداری‌ها در کشور با رعایت کامل مصوبات ستاد مبارزه با کرونا برگزار گردد و این فرصتی است برای جوانان تا بار دیگر حضور خود را ثابت نمایند.

جوانان کشور امسال ضامنین سلامت عزاداران حسینی خواهند بود و از این طریق شکوه محرم را با تضمین رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و تأمین سلامتی عزاداران حفظ می‌نمایند، بدین منظور خانه‌های جوانان در سراسر استان‌ها و شهرستان‌های کشور، تبدیل به خانه‌های حافظان سلامت عزاداران حسینی می‌گردد، از تمامی تشکل‌های جوانان می‌خواهم امسال قلب سوگواری‌شان را این گونه جلا بخشند.

در کنار عزاداران حسینی، مدافعین سلامتشان باشند و با نذر ماسک و مواد ضدعفونی کننده و تذکرات لازم به منظور رعایت اصول بهداشتی در طول عزاداری‌ها، در عین احترام کامل به عزاداران، سلامتشان را تأمین نمایند، همچنین در راستای ترویج فرهنگ (هر خانه یک حسینه)، تمام همت خود را برای تولید محتوا به کار ببندند تا عزاداران بتوانند در بستر فضای مجازی و رسانه‌ای در خانه خود روضه سید و سالار شهیدان را برپا دارند.

کد خبر 440036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.