تمهیدات هلال احمر برای آماده سازی فضای باز عزاداری‌ها به منظور پیشگیری از کرونا

معاون فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، گفت: در آستانه ماه محرم برنامه‌های مختلفی مثل آماده سازی فضای باز برای عزاداری‌ها، نذر آب، طرح خادمان حسینی، برنامه کتابخوانی و معرفی کتاب برای اجرا در سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، یاسر احمدوند گفت: برای ایجاد فضای مناسب عزاداری‌ها فعالیت‌های متعددی با توجه به شرایط کنونی بیماری کرونا در نظر گرفته‌ایم و هم اکنون در حال آماده سازی فضای زمین چمن پشت ساختمان ستادی جمعیت هلال‌احمر برای برگزاری مراسم زیارت عاشورا در دهه اول ماه محرم هستیم.

وی اضافه کرد: در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مراسمی کمتر از یک ساعت برای ذکر عزاداری و مصیبت امام حسین (ع) در هلال احمر برگزار می‌شود.

احمدوند، افزود: جمعیت هلال احمر همچنین برنامه‌های مختلفی را برای ایام محرم تدارک دیده مثل برنامه نذر، سلامت طرح خادمان حسینی که به همت و سازمان‌ها و بخش‌های مختلف جمعیت در کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها اعضا، داوطلبان و جوانان هلال احمری با ما همکاری می‌کنند، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در تلاش است با حضور هیأت‌ها و مساجد نسبت به رعایت مسائل بهداشتی در برگزاری مراسم‌های عزاداری و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تلاش حداکثری را داشته باشد.

احمدوند، خاطرنشان کرد: به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در تهران و استان‌ها برنامه‌هایی در حوزه کتاب خوانی و معرفی کتاب‌های مناسب ایام عزاداری و تجلیل از خادمان حسینی در نظر گرفته شده است که در روزهای آینده به تناوب برگزار خواهد شد.

کد خبر 439922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.