هشدار مدیریت بحران اصفهان درباره افزایش دما و مصرف انرژی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به افزایش محسوس دما در ۴۸ ساعت آینده، بر لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی و مراقبت افراد برای جلوگیری از گرمازدگی تاکید کرد.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، به افزایش دما در سطح استان از امروز تا روز شنبه یکم شهریور اشاره و اظهار کرد: افزایش دما در ۴۸ ساعت پیش رو به ویژه در مناطق شرق و مرکز اصفهان محسوس‌تر است.

وی بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق تاکید کرد و افزود: هم استانی‌ها به ویژه گروه‌های حساس برای جلوگیری از گرمازدگی از قرار گرفتن در برابر تابش مستقیم خورشید خودداری کرده و از لوازم حفاظت فردی در برابر تابش اشعه‌های خورشیدی استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه مصرف بهینه برق تا نیمه شهریور توسط صنوف مختلف و واحدهای صنعتی ضروری است، ادامه داد: اداره‌ها باید ژنراتورهای برق اضطراری خود را آماده نگه دارند و شهرداری‌ها نیز باید نسبت به صرفه‌جویی برق در روشنایی معابر عمومی و پارک‌ها اقدام کنند.

شیشه فروش با اشاره به افزایش مصرف آب به دلیل گرم شدن هوا و همچنین شیوع بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: ضوابط مربوط به مصرف بهینه آب به شهرداری‌ها، صنایع و کشاورزان ابلاغ شده است.

کد خبر 439913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.