کرونا ویروس روی مو زنده می‌ماند؟

ویروس کرونا ممکن است روی سطوحی مانند موی انسان زنده بماند، امابعد از آن در صورتی که وارد بدن شود، آنقدر قوی نیست که باعث بیماری فرد شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در دوران همه گیری بیماری کرونا، افراد نگران راه‌های شیوع آن هستند. سوالی که ذهن بسیاری از آن‌ها را درگیر کرده این است که آیا ویروس کووید -۱۹ می‌تواند روی مو نیز زنده باقی بماند. محققان معتقد هستند که شیوع بیماری از این طریق تقریباً غیرممکن است.

هر نوع ویروسی مانند ویروس کووید -۱۹ می‌تواند روی موی انسان قرار بگیرد، اما به این معنا نیست که این ویروس باعث بیمار شدن فرد می‌شود. زمانی که ویروس کرونا از بدن انسان خارج می‌شود، قدرت خود را از دست می‌دهد. به عبارت دیگر این ویروس می‌تواند روی سطوحی مانند موی انسان وجود داشته باشد، اما به اندازه‌ای قوی نیست که در صورت انتقال به بدن فرد او را بیمار کند.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که عادت دارید انتهای ساقه مو خود را در دهانتان بکنید، ممکن است ویروس را از این طریق وارد دهان کرده و به بیماری مبتلا شوید. بنابراین توصیه می‌شود که این عادت را ترک کنید؛ البته احتمال آلوده شدن به بیماری از این طریق بسیار پایین است، زیرا مو معمولاً دارای یک پوشش چرب است که آن را از پوست سر دریافت می‌کند. این پوشش لغزنده علاوه بر اینکه چسبیدن میکروب‌ها روی ساقه مو را دشوار می‌کند، اثر ضد میکروبی دارد و باعث می‌شود به سرعت از بین بروند.

بنابراین به طور کلی نباید نگران شیوع بیماری از طریق مو باشید، اما اگر خیلی نگران این موضوع هستید، می‌توانید دوش بگیرید و موهای خود را با شامپو بشویید. بهتر است به منظور پیشگیری از آلوده شدن به ویروس کرونا، انجام دادن اقدامات بهداشتی توصیه شده مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها را جدی بگیرید.

کد خبر 439878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.