غلامی: روند صعودی ابتلا به کرونا در اصفهان/ ثبت‌نام ۹۵ درصدی دانش‌آموزان در مدارس

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا استان اصفهان گفت: محور اصلی این است که مراسم عزاداری‌ها در فضاهای روباز برگزار شود که در این زمینه با ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان هماهنگی‌های لازم شده تا بتوان از ظرفیت‌های آنها برای استفاده از مکان‌های روباز بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الله غلامی -چهارشنبه ۲۹ مردادماه- در نشست خبری مجازی خود اظهار کرد: امروز چهل و پنجمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری اصفهان برگزار شد که در مقدمه این جلسه گزارشی از شیوع ویروس کرونا در استان و وضعیت دانشگاه علوم پزشکی کاشان و اصفهان داده شد.

وی افزود: شاهد روند نزولی شیوع بیماری کرونا در بسیاری از استان‌ها هستیم اما این روند در استان اصفهان ملایم و صعودی طی می‌شود. در این جلسه همه بر این موضوع تاکید کردند که باید تلاش کنیم این روند صعودی به نزولی تبدیل شود.

سخنگوی ستاد مقابله با شیوع کرونا استان اصفهان ادامه داد: محور جلسه بر ارائه راهکار برای نزولی شدن روند شیوع بیماری کرونا در استان بود و مقرر شد که شورای اداری استان با حضور فرمانداران و مدیران استان در هفته آینده برگزار شود. دستور جلسه اصلی شورا، بررسی و نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی خواهد بود.

وی با بیان اینکه جلسه شورای اداری استان می‌تواند اثر مثبتی بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشد تا بتوانیم شیب شیوع را نزولی کنیم، گفت: مقرر شد یک تیم بازرسی ویژه در ۲۴ شهرستان با حضور معاونت بهداشت و درمان، فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی، سپاه و سازمان تبلیغات تشکیل شود که به صورت میدانی اوضاع را رصد کرده و روزانه جلسه تشکیل دهند و گزارش خود را برای دبیرخانه ستاد استانی ارسال کنند تا ستاد موضوع را به کمیته انتظامی ارجاع داده و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

سخنگوی ستاد مقابله با شیوع کرونا استان اصفهان ادامه داد: مقرر شد صدا و سیما برنامه‌های ویژه‌ای در این زمینه داشته باشد و نیروی انتظامی نیز با اقدامات ویژه خود برخی فضاها را کنترل کرده و محدودیت‌هایی را هم بر پارک‌ها اعمال خواهیم کرد. اقداماتی نیز توسط شهرداری‌های مراکز شهرستان‌ها و اصفهان شده که لازمه موفقیت در همه این اقدامات، همراهی و همیاری نیروی انتظامی است.

غلامی ادامه داد: همه تیم‌های ویژه استان مورد بازرسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت تا با توجه به دستورالعمل ستاد مقابله با شیوع کرونا با اعمال ضوابط شاهد رعایت ۱۰۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی استان باشیم.

زمان برگزاری مراسم‌های محرم نباید بیش از ۲ ساعت باشد

وی با اشاره به تدابیر ستاد مقابله با شیوع کرونا استان اصفهان در مورد مراسم عزاداری‌های ماه محرم گفت: محور اصلی این است که این مراسم در فضاهای روباز برگزار شود که در این زمینه با ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان هماهنگی‌های لازم شده تا بتوان از ظرفیت‌های آنها برای استفاده از مکان‌های روباز بهره ببریم.

سخنگوی ستاد مقابله با شیوع کرونا استان اصفهان افزود: همه هیئت‌هایی که قصد برگزاری مراسم عزاداری دارند باید از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز دریافت کنند که طبق مصوبه ستاد مقابله با شیوع کرونا، کارگروهی در این سازمان برای این کار تشکیل شده است که هر روز جلسه داشته و پیگیر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی خواهد بود. زمان مراسم‌های محرم نباید بیش از دو ساعت بوده و اگر مراسم سینه زنی و زنجیر زنی داریم فقط باید در مراکز روباز برگزار شود.

در سطح استان دسته رَوی نخواهیم داشت

غلامی با اشاره به نحوه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در هیئت‌های زنجیرزنی و نظارت بر آن گفت: با توجه به دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا در سطح استان دسته رَوی نخواهیم داشت؛ بنابراین مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی تنها در مراکز ثابت برگزار خواهد شد که امکان رعایت فاصله گذاری را فراهم می‌کند.

آموزش مدارس در مناطق وضعیت قرمز به صورت مجازی برگزار خواهد شد

غلامی با اشاره به نزدیکی زمان بازگشایی مدارس گفت: در شیوه نامه بازگشایی مدارس، شرایط مناطق وضعیت سفید، زرد و قرمز بررسی شده است. در مناطق سفید کلاس‌ها با رعایت مسائل بهداشتی و به صورت حضوری، مناطق زرد با ۵۰ درصد ظرفیت و در مناطق قرمز مجازی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای کنکور تمهیدات لازم اتخاذ شده است گفت: در کنکور صندلی‌ها با فاصله‌گذاری چیده شده و از فضاهای روباز استفاده شده است. امیدواریم کنکور سراسری که از امروز شروع شده به بهترین نحو برگزار شود.

آمار ثبت نام پیش دبستانی‌ها ۱۲ درصد بوده است

رئیس ستاد مقابله با شیوع کرونا استان اصفهان افزود: بیش از ۹۵ درصد دانش آموزان در سطح استان در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند. کلاس‌های نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. این میزان از ثبت نام نشانگر استقبال خانواده‌ها از بازگشایی مدارس است. البته آمار ثبت نام پیش دبستانی‌ها ۱۲ درصد بوده و که یک هشدار است و باید به خواست مردم توجه شود.

غلامی با اشاره به کمبود تجهیزات بهداشتی گفت: این موضوع امروز مجدداً در ستاد مطرح شد. البته جدا از بحث کمبود ماسک، بحث گران بودن آن است که در این زمینه با همکاری اداره کل صمت و معاونت غذا و دارو اقدامات مشترکی کرده‌ایم تا قیمت‌ها کنترل شود. امیدواریم بخشی از نذورات مردم به سمت توزیع ماسک رایگان و مواد ضد عفونی کننده برود تا بتوانیم با کمک خیران از این مشکل نیز عبور کنیم.

سخنگوی ستاد مقابله با شیوع کرونا استان اصفهان با اشاره به توزیع نذورات مردمی در ایام محرم گفت: می‌توان با توزیع نذورات بهداشتی این وضعیت را تعدیل کرد تا قیمت‌ها متعادل‌تر شود.

تالارهای پذیرایی با ۵۰ درصد ظرفیت مراسم داشته باشند

وی در مورد نحوه عملکرد تالارهای پذیرایی گفت: با توجه به دستورالعمل ستاد مقابله با شیوع کرونا، تالارها موظف به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و محدودیت ظرفیت ۵۰ درصد هستند. اگر گزارشی مبنی بر رعایت نشدن  این نکات دریافت کنیم، قطعاً با فرد متخلف برخورد خواهد شد.

سخنگوی ستاد مقابله با شیوع کرونا استان اصفهان با اشاره به دلایل تعطیل نشدن مراکز تفریحی گفت: از اسفند ماه تاکنون شرایط سخت اقتصادی بر فضاهای فرهنگی، تفریحی و گردشگریبروز کرده و بسیاری از آنها را با مشکل روبرو کرده است؛ بنابراین باید مبانی حفظ سلامت و معیشت مردم را به صورت متعادل رعایت کنیم.

غلامی ادامه داد: با تعطیلی مراکز مختلف هم اشتغال را ناپایدار می‌کنیم و هم اقتصاد استان را بر هم زده‌ایم. باید میان حفظ معیشت و سلامت مردم تعادل برقرار کنیم. امیدواریم وضعیت به سمتی نرود که اصناف مختلف با بازرسی‌ها و گرفتن اخطار، فعالیت اقتصادی‌شان را با تعطیلی روبرو کنند؛ البته متأسفانه هر هفته شاهد پلمب شدن مراکزی هستیم که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

کد خبر 439874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.