انقلاب حمل و نقلی برای نوسازی تاکسی‌های مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: این سازمان در راستای اجرای طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده در صدد شناسایی مراکز اسقاط خودروهای فرسوده واجد شرایط است.

احمد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به انتشار فراخوان عمومی طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده، اظهار کرد: مراکز دارای مجوز از ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور می‌توانند برای دریافت اسناد مربوطه تا پایان وقت اداری امروز _پنجشنبه ۳۰ مردادماه ۹۹_ به سازمان تاکسیرانی مشهد مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تسهیلات وام در اختیار رانندگان تاکسی قرار می‌گرفت تا نسبت به نوسازی تاکسی‌ها اقدام کنند، اما با توجه به افزایش قیمت خودرو از این پتانسیل به نحو احسن استفاده نشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: اواخر سال گذشته با توجه به مشکلات ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا موفق به پیگیری نوسازی ناوگان تاکسی‌های فرسوده نشدیم، از این رو امسال علیرغم افزایش قیمت خودروهای پژو و سمند، برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی مشهد سهمیه‌ای از ایران خودرو تخصیص دادیم.

وی با بیان اینکه بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری مشهد و بانک ملی ایران برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی تسهیلات وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۸ درصد به رانندگان خودروی تاکسی فرسوده پرداخت می‌شود، گفت: بر اساس هماهنگی‌های شده امکان اعطای تسهیلات بانکی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد (۱۴ درصد یارانه شهرداری و چهار درصد سهم متقاضی) برای مالکان تاکسی‌های فرسوده جهت انجام نوسازی تاکسی فراهم شده است.

محبی شهرداری مشهد را پیشگام نوسازی ناوگان با استفاده از تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی در کشور دانست و گفت: شهرداری مشهد دو میلیون تومان به عنوان یارانه اسقاط تاکسی فرسوده تا پایان شهریورماه به مالکانی که اقدام به اسقاط و نوسازی تاکسی می‌کنند، پرداخت کند.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر مشهد سه میلیون تومان تسهیلات تا پایان شهریورماه سال‌جاری، به مالکانی که اقدام به اسقاط مستقیم تاکسی فرسوده "بدون جایگزین" کنند، ارائه می‌شود مشروط بر اینکه تاریخ تنظیم سند تاکسی مربوطه قبل از زمان لازم الاجرا شدن مصوبه حال حاضر بوده و متقاضی یارانه تسهیلات در طرح توسعه نباشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه همه مالکان تاکسی‌های نوسازی شده از پرداخت ۵۰ درصد مربوط به امتیاز تبدیل به احسن "جدول تعرفه نرخ خدمات سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی" معاف می‌شوند، خاطرنشان کرد: امتیاز ویژه به تاکسی‌های نوسازی شده برای اعزام به خطوط برخوردار شهری اختصاص می‌یابد.

وی گفت: متقاضیان نوسازی تاکسی می‌توانند جهت ارائه درخواست و تکمیل مدارک به شرکت‌های مدیریت خطوط مراجعه کنند. نوع و قیمت خودروهای این طرح شامل سمند ای اف سون به مبلغ ۹۴۸.۹۸۲.۱۲۸ ریال و پژو ۴۰۵ به مبلغ ۸۸۵.۸۹۴.۰۲۵ ریال تعیین شده است.

محبی تصریح کرد: تا سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰ درصد از ناوگان تاکسیرانی جزو تاکسی‌های فرسوده تلقی می‌شود و در حال حاضر حدود چهار هزار تاکسی فرسوده در سطح شهر فعال است.

کد خبر 439823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.